Skocz do zawartości

Płynne przejście od aktualnego image_angle do point_direction


Rekomendowane odpowiedzi

@up: lol? żartujesz sobie? Jemu chodzi o płynne przejście z aktualnego iamge_angle do zmiany direction na point_direction...

 

A co do tematu może zrób jakiś alarm zanim zadzwoni prz pomocy jakiejś zmiennej zmień image_angle i na alarmie ustaw_pointdirection? Chociaż to głupi pomysł ;) Pokombinuj na jakiejś zmiennej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mydusiłem z siebie coś takiego:

if (distance_to_object(obj_hero) > 99 && image_angle!=point_direction(x, y, obj_hero.x, obj_hero.y)) then if image_angle+180 > point_direction(x, y, obj_hero.x, obj_hero.y) then image_angle+=10 else image_angle-=10;

Nie jestem pewien, ale objekt obraca się chyba tylko przez jedno ramię. Noi istnieje pytanie czy da sie skonstruować takie wyrażenie:

jeżeli image_angle wynosi od o 9 mniejsze do o 9 wieksze od point_direction to image_angle = point_direction;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może point_direction(x,y,x2+9,y2+9) ? :| O to ci chodzi? bo ni za bardzo rozumiem

pd = point_direction

ia=image_angle

jezeli:

pd +9 = ia

pd +8 = ia

pd +7 = ia

pd +6 = ia

(...)

pd -1 = ia

pd -2 = ia

itd.

then image_angle=point_direction

Pytam sie czy jest jakaś funkcja do zrobienia takiego zaokrąglania(żeby chłopina się nie kręciła w kółko).

EDIT:

Naskrobałem teraz cos takiego:

if distance_to_object(obj_hero) < 350
    {cel=point_direction(x, y, obj_hero.x, obj_hero.y);
    if (distance_to_object(obj_hero) > 99 && image_angle!=cel)
        {if (cel-5 < image_angle && cel+5 > image_angle) then image_angle = cel; 
        if image_angle+180 > cel then image_angle+=5 else image_angle-=5;};
    speed+=0.1;};

Działa juz całkiem dobrze, nie licząc tego, że czasami(m.w. co 3 raz) gostek skręca zanim rozjedzie bohatera. Jeżeliby ktoś się zorientował co zrobiłem źle, to proszę o napisanie.

EDIT2:

No dobra. Wole sobie nie przypominać co się stanie przy kolizji z solidem(przestaje się poruszać i kręci się w kółko z zaburzeniami względnymi do ruchu bohatera).

EDIT3:

Troche poprawiłem, ale kiedy rozpoczynam ruch bohaterem to tamtem się zaczyna kręcić zamiast za mną gonić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...