RaistlinBlackRobe Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Czy wie ktoś jak wykonać płynne przejście od aktualnego image_angle objektu do point_direction? Płynne tzn. w kilku stepach(np. 5 stopni na step). Pomocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Nie rozumiem w czym problem... klikasz --> tworzy obiekt do którego idzie hero... o to chodzi? Tzn. Tak jak w almorze @Down To może ty mi wytłumaczysz o co mu chodzi? aaa... rozumiem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 @up: lol? żartujesz sobie? Jemu chodzi o płynne przejście z aktualnego iamge_angle do zmiany direction na point_direction... A co do tematu może zrób jakiś alarm zanim zadzwoni prz pomocy jakiejś zmiennej zmień image_angle i na alarmie ustaw_pointdirection? Chociaż to głupi pomysł ;) Pokombinuj na jakiejś zmiennej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Mydusiłem z siebie coś takiego: if (distance_to_object(obj_hero) > 99 && image_angle!=point_direction(x, y, obj_hero.x, obj_hero.y)) then if image_angle+180 > point_direction(x, y, obj_hero.x, obj_hero.y) then image_angle+=10 else image_angle-=10; Nie jestem pewien, ale objekt obraca się chyba tylko przez jedno ramię. Noi istnieje pytanie czy da sie skonstruować takie wyrażenie: jeżeli image_angle wynosi od o 9 mniejsze do o 9 wieksze od point_direction to image_angle = point_direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 może point_direction(x,y,x2+9,y2+9) ? :| O to ci chodzi? bo ni za bardzo rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 może point_direction(x,y,x2+9,y2+9) ? :| O to ci chodzi? bo ni za bardzo rozumiem pd = point_direction ia=image_angle jezeli: pd +9 = ia pd +8 = ia pd +7 = ia pd +6 = ia (...) pd -1 = ia pd -2 = ia itd. then image_angle=point_direction Pytam sie czy jest jakaś funkcja do zrobienia takiego zaokrąglania(żeby chłopina się nie kręciła w kółko). EDIT: Naskrobałem teraz cos takiego: if distance_to_object(obj_hero) < 350 {cel=point_direction(x, y, obj_hero.x, obj_hero.y); if (distance_to_object(obj_hero) > 99 && image_angle!=cel) {if (cel-5 < image_angle && cel+5 > image_angle) then image_angle = cel; if image_angle+180 > cel then image_angle+=5 else image_angle-=5;}; speed+=0.1;}; Działa juz całkiem dobrze, nie licząc tego, że czasami(m.w. co 3 raz) gostek skręca zanim rozjedzie bohatera. Jeżeliby ktoś się zorientował co zrobiłem źle, to proszę o napisanie. EDIT2: No dobra. Wole sobie nie przypominać co się stanie przy kolizji z solidem(przestaje się poruszać i kręci się w kółko z zaburzeniami względnymi do ruchu bohatera). EDIT3: Troche poprawiłem, ale kiedy rozpoczynam ruch bohaterem to tamtem się zaczyna kręcić zamiast za mną gonić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się