Adamosca Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Słuchajcie. Jak można zrobić, aby ludzik chodził tylko w ośmiu kierunkach(góra dół lewo przwo i pośrednie) czy jest możliwe zapisanie czegoś takiego if direction= 87 { direction=90 } czy coś takiego by zadziałało? a może jakiś klocek? a i jak zrobic że gdy jeden z waónków jest spełniony to zrób to i to, czyli żeby zrobiś kilka warunków czy to coś takiego? if directin =88 or 89 or 87 or 86 { direction=90 } jak to zapisać? Pomóżcie!!! :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Co do pierwszego - o jakie poruszanie chodzi? klawiaturą? myszką? A co do drugiego: if direction=4 || direction=5|| direction=9 || to to samo co or :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamosca Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 dzięki chodzi o poruszanie myszką, no że kliknę i gościu tam idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 No to bedzie gorzej - powiedziałbym bardzo trudno :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 dzięki chodzi o poruszanie myszką, no że kliknę i gościu tam idzie. Stwórz obiekt mouse. Zaznaczamy w nim solid. A w obiekt player: Global left mouse button pressed: move_towards_point(mouse.x,mouse.y,7) W obiekt player: Collison obiekt mouse: move_contact_solid(270,4) speed=0 Proste :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamosca Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 O co chodziło w tym co napisałeś? Naprawde pojęcia nie mam. poruszanie mam chodzi o ograniczenie do ośmiu kierunków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 To zamiast move_towards_point(mouse.x,mouse.y,7) wpisz: move_towards_point(mouse.x,mouse.y,4) //4 to jest speed. wpisz tam jaką chcesz szybkość. EDIT: Aaa... o to chodzi :) To daj w step: if speed>5 speed=5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 @Kasa100 :o Śnisz czy o droge pytasz? ty wiesz co on chce zrobić?? - wogóle twój sposób jest żałosny i noobski... po cholere robić ten obiekt jak można zrobić zmienną np. idzx, idzy i ustawic ją na pozycji myszki przy kliknięciu... Oj kasa, kasa - ty do uczyć sie gmla a nie wprowadzać innych w błąd :] Poza tym on chce zrobić poruszanie w 8 kierunkach raczej na zwykłym mp_potential_step tego nie zrobi :/ EDIT; lolz move_towards_point(mouse.x,mouse.y,7) po co tego używać - nie lepiej mp_potential_step? od razu omija przeszkody ... boże... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Kasa jemu chodzi o direction myszki tak aby byla tylko w 8 kierunkach :P Cos w stylu gora gora-prawo prawo itd. :P a nie 360 stopni :) Pod warunkiem ze go dobrze zrozumialem :P a to bedzie mega trudne :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamosca Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Tak o to mi chodzi. ludzik ma sie poruszać tylko w 8 kierunkach nic więcej.tylko jak to zrobić? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Poucz sie podstaw - potem sie bierz za takie rzeczy - dobrze ci radzę! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Hmm... chyba na cos wpadlem :P Ale nie wiem jak to bedzie dzialac :P Takze zapodam :) Cus takiego w step: if direction > 0 && direction < 45 { direction = 45 } if direction > 45 && direction > 90 { direction = 90 } ITD... Nie wiem czy to dziala bo wpadlem na to gdy pilem moja legendarna juz Herbatke :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamosca Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Szkoda, ale nie działa Próbujcie mi pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 @CuB3: ten sposób nie za bardzo sie sprawdzi... to by trza zrobic to poruszanie na zmienianiu pozycji x i y... hmmm wiem że na gmc był kiedyś przykład - trza by poszukać panie Adamosca :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamosca Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 No to bede szukał, ale jeśli coś wymyślicie to piszcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Tu się nie da "czegoś" wymyśleć... Tu trzeba napisać cały system poruszania :) Tego sie nie zrobi o, tak! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 ze tez jeszcze tymon tu sie nie wtroncil, on zawsze ma jakies rozwiazania^^ TYMON!!! HEEEEEEELP!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Można by zastosować mod: if( direction mod 45 = 0 ) image_angle = direction; direction = point_dorection( x, y, mouse_x, mouse_y ); No ale gm tego warunku za rzadko wykonuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Tu jest ten przykład: http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=211990 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamosca Opublikowano 26 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 Wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się