Sirluki Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Mam taki oto problem: Robię grę samochodową, i nie wiem jak zrobić pasek i opadające paliwo. Mam ciekway pomysł na rozwiązanie tego problemu, otoz: Chciałbym przerobić trochę ten pasek tak, aby po zakończeniu obiekt nie był niszczony, ale jego prędkość wynosiła 0. Nie mam pojęcia jak to zrobić, proszę o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 w creeate zadeklarowac paliwo na np 1000 a potem w step: if paliwo > 0 { //jedziemy } else speed=0 paliwo-=0.01 A co do paska to rysuj prostokąt i do x dodaj zmienna paliwo ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 A więc. Ja bym radził tobie posłużyć się skryptami. CREATE samochodu: execute piece of code global.petrol = 10000; W poruszaniu się samochodu: execute piece of code global.petrol -= 1; to oczywiście z kazdym ruchem(najłatwiej jeśli zrobiłeś poruszanie się w STEP) DRAW samochodu: execute piece of code draw_healthbar(10,10,50,15,global.petrol, c_yellow, c_red, c_green, 0, 1, 1) 10, 10, 50, 15 to umiejscowienie paska czyli pasek się zaczyna na dziesiątej szerokości i dziesiątej wysokości, ma 40 szerokosci(od 10 do 50) oraz 5 wysokości(od 10 do 15). W STEP'ie samochodu: if global.petrol < 1 then speed = 0; Pozmieniaj na swoje potzreby ;) EDIT: O widzę, że Yoda mnie uprzedził. Hehe: wolno piszę i się rozpisuję. Ale to najwyżej sobie wybierz wersję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Dzieki bardzo za wszystkie propozycje, ale chodzi mi o: Tak jest w przykładzie Marka S. który podałem wyżej. if zycie<= 0 then {instance_destroy()} A ja chciałbym przerobić go tak, aby zamiast instance_destroy była prędkość równa 0. Nie wiem co wpisać w miejsce instant _destroy. Ale i tak Wam dziekuje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 if zycie<=0 { predkosc=0 //lub speed=0 //zalezy oco ci chodzi xD } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Dzieki bardzo za wszystkie propozycje, ale chodzi mi o: Tak jest w przykładzie Marka S. który podałem wyżej. if zycie<= 0 then {instance_destroy()} A ja chciałbym przerobić go tak, aby zamiast instance_destroy była prędkość równa 0. Nie wiem co wpisać w miejsce instant _destroy. Ale i tak Wam dziekuje :) Sorki. W moim poście napisałem to tylko, że nie zakończyłem "[/code]" noi mogłeś przeoczyć. Skoro tak to powtórzę. W stepie samochodu: if global.petrol < 1 then {speed = 0;}; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 I właśnie tutaj jest problem. @RaistlinBlackRobe: Widziałem, że nie "zamkneles" kodu :) Nie przeoczyłem :) ------------------ Dziekuje bardzo wszystkim za pomoc, już rozwiązałem problem w czym pomógl mi ostatni post @RaistlinBlackRobe :) Poprawiłem błąd w kodzie i już wszystko jest OK :) Proszę o zamknięcie tematu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 taaaa speed=0() Gratz - sam zamknij temat masz na dole okienko 'opcje moderowania' :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi