Skocz do zawartości

Zablokowane Paliwo


Sirluki

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki oto problem:

 

Robię grę samochodową, i nie wiem jak zrobić pasek i opadające paliwo. Mam ciekway pomysł na rozwiązanie tego problemu, otoz:

 

Chciałbym przerobić trochę ten pasek tak, aby po zakończeniu obiekt nie był niszczony, ale jego prędkość wynosiła 0.

 

Nie mam pojęcia jak to zrobić, proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc. Ja bym radził tobie posłużyć się skryptami.

CREATE samochodu:

execute piece of code

global.petrol = 10000;

W poruszaniu się samochodu:

execute piece of code

global.petrol -= 1;

to oczywiście z kazdym ruchem(najłatwiej jeśli zrobiłeś poruszanie się w STEP)

DRAW samochodu:

execute piece of code

draw_healthbar(10,10,50,15,global.petrol, c_yellow, c_red, c_green, 0, 1, 1)

10, 10, 50, 15 to umiejscowienie paska czyli pasek się zaczyna na dziesiątej szerokości i dziesiątej wysokości, ma 40 szerokosci(od 10 do 50) oraz 5 wysokości(od 10 do 15).

W STEP'ie samochodu:

if global.petrol < 1 then speed = 0;

Pozmieniaj na swoje potzreby ;)

EDIT: O widzę, że Yoda mnie uprzedził. Hehe: wolno piszę i się rozpisuję. Ale to najwyżej sobie wybierz wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo za wszystkie propozycje, ale chodzi mi o:

 

Tak jest w przykładzie Marka S. który podałem wyżej.

if zycie<= 0 then
{instance_destroy()}

 

A ja chciałbym przerobić go tak, aby zamiast instance_destroy była prędkość równa 0. Nie wiem co wpisać w miejsce instant _destroy.

 

 

Ale i tak Wam dziekuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo za wszystkie propozycje, ale chodzi mi o:

 

Tak jest w przykładzie Marka S. który podałem wyżej.

if zycie<= 0 then
{instance_destroy()}

 

A ja chciałbym przerobić go tak, aby zamiast instance_destroy była prędkość równa 0. Nie wiem co wpisać w miejsce instant _destroy.

Ale i tak Wam dziekuje :)

Sorki. W moim poście napisałem to tylko, że nie zakończyłem "[/code]" noi mogłeś przeoczyć. Skoro tak to powtórzę. W stepie samochodu:

if global.petrol < 1 then {speed = 0;};

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie tutaj jest problem.

 

uykej1.th.png

 

@RaistlinBlackRobe:

Widziałem, że nie "zamkneles" kodu :) Nie przeoczyłem :)

 

------------------

Dziekuje bardzo wszystkim za pomoc, już rozwiązałem problem w czym pomógl mi ostatni post @RaistlinBlackRobe :) Poprawiłem błąd w kodzie i już wszystko jest OK :)

 

Proszę o zamknięcie tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...