Skocz do zawartości

Kiedy postać jest większa od solidów to w nich utyka


RaistlinBlackRobe

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o platformówkę 2d. Postać 43*125 utyka mi(gł. przy skoku) w gm'owym square.

Kolizja:

if(vspeed>0){move_contact_solid(270,1);}
if(vspeed<0){move_contact_solid(90,1);}
vspeed=0;

Help.

 

To wygląda tak:

 

Jeśli (pionowo_większe_od_0){kolizja}
Jeśli (pionowo_mniejsze_od_0){kolizja}
szybkość_pionowo=0;

 

I dlatego właśnie będzie się zacinać :P

 

A nie lepiej:

 

move_contact_solid(270,4)
vspeed = 0

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda tak:

 

Jeśli (pionowo_większe_od_0){kolizja}
Jeśli (pionowo_mniejsze_od_0){kolizja}
szybkość_pionowo=0;

 

I dlatego właśnie będzie się zacinać :P

 

A nie lepiej:

 

move_contact_solid(270,4)
vspeed = 0

 

?

W tym sęk, że to nic nie zmienia. Wprawdzie zwiększenie solida zmniejsza prawdopodobieństwo zacięcia , ale nawet po tym się zacina.

Ogółem zacina się zazwyczaj po ruchu gora + lewo/prawo, więc pewnie coś z direm trzeba pokombinować tylko czy można ustawić dir na any(all)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób maskę bohaterowi w tedy na pewno nie ma szans się zablokować. ;)

Mam ustawione 'same as the sprite', a na co mam zmienić? Na sprite gościa? Wyszłoby na to samo(nie używałem jeszcze draw w tej grze). Zresztą w kilku skryptach zmieniam sprite_index.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób kwadrat (lub prostokąt) o takich samych wymiarach co twoja postać. :)

Na wszelki wypadek się zapytam.

Bo wielkość spritów jest różna np. przy punchu i "osoto gari" postać jest szersza(ze względu na wyciągnięte ręce). Czy zrobić ten prostokąt jako maksymalne wartości(x, y)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...