RaistlinBlackRobe Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Chodzi o platformówkę 2d. Postać 43*125 utyka mi(gł. przy skoku) w gm'owym square. Kolizja: if(vspeed>0){move_contact_solid(270,1);} if(vspeed<0){move_contact_solid(90,1);} vspeed=0; Help. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Chodzi o platformówkę 2d. Postać 43*125 utyka mi(gł. przy skoku) w gm'owym square. Kolizja: if(vspeed>0){move_contact_solid(270,1);} if(vspeed<0){move_contact_solid(90,1);} vspeed=0; Help. To wygląda tak: Jeśli (pionowo_większe_od_0){kolizja} Jeśli (pionowo_mniejsze_od_0){kolizja} szybkość_pionowo=0; I dlatego właśnie będzie się zacinać :P A nie lepiej: move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 To wygląda tak: Jeśli (pionowo_większe_od_0){kolizja} Jeśli (pionowo_mniejsze_od_0){kolizja} szybkość_pionowo=0; I dlatego właśnie będzie się zacinać :P A nie lepiej: move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 ? W tym sęk, że to nic nie zmienia. Wprawdzie zwiększenie solida zmniejsza prawdopodobieństwo zacięcia , ale nawet po tym się zacina. Ogółem zacina się zazwyczaj po ruchu gora + lewo/prawo, więc pewnie coś z direm trzeba pokombinować tylko czy można ustawić dir na any(all)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Zrób maskę bohaterowi w tedy na pewno nie ma szans się zablokować. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Zrób maskę bohaterowi w tedy na pewno nie ma szans się zablokować. ;) Mam ustawione 'same as the sprite', a na co mam zmienić? Na sprite gościa? Wyszłoby na to samo(nie używałem jeszcze draw w tej grze). Zresztą w kilku skryptach zmieniam sprite_index. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Zrób kwadrat (lub prostokąt) o takich samych wymiarach co twoja postać. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Zrób kwadrat (lub prostokąt) o takich samych wymiarach co twoja postać. :) Na wszelki wypadek się zapytam. Bo wielkość spritów jest różna np. przy punchu i "osoto gari" postać jest szersza(ze względu na wyciągnięte ręce). Czy zrobić ten prostokąt jako maksymalne wartości(x, y)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Tak jak maksymalne. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Gravity ściąga mnie w dół. Zupełnie ignoruje solid i zakładkę collision. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się