Skocz do zawartości

Mam Kilka pytań związanych z moją PIERWSZĄ Grą !


Ocieks

Rekomendowane odpowiedzi

Więc Moją Przygode z tworzeniem gier zacząłem niedawno ale spodobało mi sie i chciałbym sie nauczyć czegoś wiecej. NIestety moge jedynie stworzyć gre w stylu "Złap Serce" :lol2: Więc zacząłem robić taką no... lepszą gre ale mam kilka pytań oto one :

 

1. Jak zrobić żeby Moja Postać która aktualnie steruje po naciśnięciu Klawisza zrobiła skok w góre w prawo, dół lub lewo

2. Jak zrobić przejście z Rooma do Rooma czyli że moja postać idzie i jak dojdzie do końca pojawi sie nowy Room

3. Jak zrobić żeby Postać obracała sie wedlug Kierunku czyli jak klikne że w lewo to w lewo sie obróci

 

Więcej Pytan Będe tu zamieszczał

 

 

Z góry Dzieki za Pomoc :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.w object w evencie <left> wpisz :

 

if place_free(x-4,y)

x-=4

 

w evencie <right> wpisz :

 

if place_free(x+4,y)

x+=4

 

w evencie <up> wpisz :

 

if place_free(x,y-4)

y-=4

 

w evencie <down> wpisz :

 

if place_free(x,y+4)

y+=4

 

i masz chodzenie ala gta 1 :)

 

2. poco robić 2 pokuj jak możesz zrobić jeden duzy i ustawić w views "Enable the use of Views" , "Visible when room starts" i object following. Ale jak chcesz drugi pokuj to najprostszym sposobem bedzie stworzyć objekt rozstawić go w roomie na cały bok, obiektowi nie dawać sprita a w object(postaci) dac event Collision object i w tym evencie dać "go to next room" (kolcek).

 

3. Ja bym użył "Change the sprite" ale to jest na wersji pro.

 

Jak masz jakies pytanka to pisz, mam nadzieje, że pomogłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Ja bym użył "Change the sprite" ale to jest na wersji pro.

 

Wtf? chyba image_angle...

A jeśli chodzi o 4 kierunki to trza sprawdzać direcyion i dawać odpowiednie sprity :P

 

A co do 1 to nie jest chodzenie jak w gta... jemu chodzi o platformówke.... ale może być i takie tylkoże przy skoku trza użyć gravity :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.w object w evencie <left> wpisz :

 

if place_free(x-4,y)

x-=4

 

w evencie <right> wpisz :

 

if place_free(x+4,y)

x+=4

 

w evencie <up> wpisz :

 

if place_free(x,y-4)

y-=4

 

w evencie <down> wpisz :

 

if place_free(x,y+4)

y+=4

 

i masz chodzenie ala gta 1 :)

 

2. poco robić 2 pokuj jak możesz zrobić jeden duzy i ustawić w views "Enable the use of Views" , "Visible when room starts" i object following. Ale jak chcesz drugi pokuj to najprostszym sposobem bedzie stworzyć objekt rozstawić go w roomie na cały bok, obiektowi nie dawać sprita a w object(postaci) dac event Collision object i w tym evencie dać "go to next room" (kolcek).

 

3. Ja bym użył "Change the sprite" ale to jest na wersji pro.

 

Jak masz jakies pytanka to pisz, mam nadzieje, że pomogłem :D

 

Dzieki Bardzo mi Pomogłeś :thumbsup: Jest coś takiego jak Punkt "Pomógł" czy coś chce sie odwdzięczyć :jezor:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. po[przerwa]co robić 2 pokój jak możesz zrobić jeden duzy i ustawić w views "Enable the use of Views" , "Visible when room starts" i object following.

 

Ten sposób nie jest najlepszy bo na dużym roomie się źle pracuje - suwaki się zacinają i wogóle trzeba się znać na optymalizacji żeby móc miec tak wielkie roomy... osobiście polecam osobne roomy i odpowiednie 'przerzucanie' między nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...