Skocz do zawartości

Przerobienie skryptu...


CuB3

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec tak mam skrypt ktory wyswietla tekst przy zderzeniu z objektem...

 

I teraz moja prosba jest taka, aby ktos przerobil ten skrypt tak zeby nie bylo w nim systemu wykrywania kolizji... To znaczy ze jak dojde do jakiegos miejsca na mapie to pojawi sie tekst :)

 

Odrazu zaznaczam, ze szukalem i nie znalazlem tego co chcialem <_<

 

Taki kod mam w kolizji z obiektem poktorej jak sie zderze to pojawia sie tekst:

global.talk = 'That was a cool ride, but i feel little bit '// to pierwsza linijka tekstu
global.talk1 = 'Dizzy'// to jest druga linijka tekstu
global.who = s_myself //to wyswietla obrazek
instance_create(0,0,o_talkin)//a to objekt ktory wyswietla text

 

Teraz objekt wyswietlajacy tekst:

Create:
al = 1
znika = 0
alarm[0] = 200

Alarm[0]:
znika = 1

Step:
if znika = 1
{
al -= 0.01
if al <= 0 then instance_destroy()
}

Draw:
draw_sprite_ext(s_hudtalks1,-1,view_xview[0] + 169,view_yview[0] + 483,1,1,direction,image_blend,al)
draw_sprite_ext(s_hudtalks,-1,view_xview[0] + 169,view_yview[0] + 483,1,1,direction,image_blend,al)
draw_set_font(talks)
draw_text_color(view_xview[0] + 260,view_yview[0] + 500,global.talk,c_black,c_black,c_black,c_black,al)
draw_text_color(view_xview[0] + 260,view_yview[0] + 520,global.talk1,c_black,c_black,c_black,c_black,al)
draw_text_color(view_xview[0] + 260,view_yview[0] + 540,global.talk2,c_black,c_black,c_black,c_black,al)
draw_text_color(view_xview[0] + 260,view_yview[0] + 560,global.talk3,c_black,c_black,c_black,c_black,al)
draw_sprite_ext(global.who,-1,view_xview[0] + 175,view_yview[0] + 489,1,1,direction,image_blend,al)

Destroy:
global.talk = ' '
global.talk1 = ' '
global.talk2 = ' '
global.talk3 = ' '

 

I teraz moje pytanie brzmi czy jest ktos w stanie zrobic lub przerobic ten skrypt tak aby dzialal bez systemu kolizji tylko byl oparty na tym, ze jak dojde do okreslonego miejsca to pojawi sie tekst?

 

Ja sam nie potrafilem nic lepszego wymyslic <_<

 

Za wszelaka pomoc dziekuje :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umieść to w zdarzeniu, powiedzmy, Begin Step:

 

if (point_distance(x,y,xx,yy))<2
/*im mniejsza wartość liczby, tym większa precyzja. xx i yy to współrzędne punktu co do którego chcesz sprawdzić, czy obiekt się do niego zbliżył./*
{global.talk = 'That was a cool ride, but i feel little bit '// to pierwsza linijka tekstu
global.talk1 = 'Dizzy' //itp itd}

 

Oczywiście tekst będzie szedł w nieskończoność, więc zadbaj o jakiś mechanizm który do tego nie dopuści (jakaś globalna zmienna na przykład). Reszta ta sama wedle uznania, spamiętaj tylko funkcję point_distance(x1,y1,x2,y2) sprawdzającą odległość między dwoma punktami. Pamiętaj również o zastosowaniu klamry i jej domknięciu, w końcu wykonuje się ilka instrukcji po sprawdzeniu warunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...