CuB3 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Wiec tak mam skrypt ktory wyswietla tekst przy zderzeniu z objektem... I teraz moja prosba jest taka, aby ktos przerobil ten skrypt tak zeby nie bylo w nim systemu wykrywania kolizji... To znaczy ze jak dojde do jakiegos miejsca na mapie to pojawi sie tekst :) Odrazu zaznaczam, ze szukalem i nie znalazlem tego co chcialem <_< Taki kod mam w kolizji z obiektem poktorej jak sie zderze to pojawia sie tekst: global.talk = 'That was a cool ride, but i feel little bit '// to pierwsza linijka tekstu global.talk1 = 'Dizzy'// to jest druga linijka tekstu global.who = s_myself //to wyswietla obrazek instance_create(0,0,o_talkin)//a to objekt ktory wyswietla text Teraz objekt wyswietlajacy tekst: Create: al = 1 znika = 0 alarm[0] = 200 Alarm[0]: znika = 1 Step: if znika = 1 { al -= 0.01 if al <= 0 then instance_destroy() } Draw: draw_sprite_ext(s_hudtalks1,-1,view_xview[0] + 169,view_yview[0] + 483,1,1,direction,image_blend,al) draw_sprite_ext(s_hudtalks,-1,view_xview[0] + 169,view_yview[0] + 483,1,1,direction,image_blend,al) draw_set_font(talks) draw_text_color(view_xview[0] + 260,view_yview[0] + 500,global.talk,c_black,c_black,c_black,c_black,al) draw_text_color(view_xview[0] + 260,view_yview[0] + 520,global.talk1,c_black,c_black,c_black,c_black,al) draw_text_color(view_xview[0] + 260,view_yview[0] + 540,global.talk2,c_black,c_black,c_black,c_black,al) draw_text_color(view_xview[0] + 260,view_yview[0] + 560,global.talk3,c_black,c_black,c_black,c_black,al) draw_sprite_ext(global.who,-1,view_xview[0] + 175,view_yview[0] + 489,1,1,direction,image_blend,al) Destroy: global.talk = ' ' global.talk1 = ' ' global.talk2 = ' ' global.talk3 = ' ' I teraz moje pytanie brzmi czy jest ktos w stanie zrobic lub przerobic ten skrypt tak aby dzialal bez systemu kolizji tylko byl oparty na tym, ze jak dojde do okreslonego miejsca to pojawi sie tekst? Ja sam nie potrafilem nic lepszego wymyslic <_< Za wszelaka pomoc dziekuje :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Umieść to w zdarzeniu, powiedzmy, Begin Step: if (point_distance(x,y,xx,yy))<2 /*im mniejsza wartość liczby, tym większa precyzja. xx i yy to współrzędne punktu co do którego chcesz sprawdzić, czy obiekt się do niego zbliżył./* {global.talk = 'That was a cool ride, but i feel little bit '// to pierwsza linijka tekstu global.talk1 = 'Dizzy' //itp itd} Oczywiście tekst będzie szedł w nieskończoność, więc zadbaj o jakiś mechanizm który do tego nie dopuści (jakaś globalna zmienna na przykład). Reszta ta sama wedle uznania, spamiętaj tylko funkcję point_distance(x1,y1,x2,y2) sprawdzającą odległość między dwoma punktami. Pamiętaj również o zastosowaniu klamry i jej domknięciu, w końcu wykonuje się ilka instrukcji po sprawdzeniu warunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się