koziu Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Na wstepie chcialem wszystkich powitac sertecznie :) gdyz na forum GM trafilem bardzo niedawno i jest to moj pierwszy post :) Chcialem tez podziekowac masie ludzi, ktorzy zrobili tutoriale, przyklady itp. rzeczy, ktore mnie nauczyly podstaw :) A teraz do rzeczy: mamy nastepujaca hierarchie: A | \ B B1 | | \ C C1 C2 w roomie sa obiekty klas C C1 oraz C2, jak zatem wykonac akcje na obiektach wszystkich tych klas (chodzi mi o zadeklarowanie petli po wszystkich obiektach klasy A tak w ogole...) Probowalem przez object_index, ale w ten sposob nie moge przejsc petli poslugujac sie nazwa przodka (a chcialbym w przyszlosci dodac potomkow klasy B oraz B1) chodzi mi o cos takiego (w pseudokodzie) for (kolejne obiekty klasy C, C1, C2) // czyli potomkowie klasy A if (odleglosc do badanego obiektu < zmienna) aktualny_obiekt = ten_badany mam nadzieje, ze ktos mnie zrozumial :) A teraz jeszcze jedno pytanie z innej beczki: Jak w kodzie zastapic klocek Step Towards oraz Step Avoiding Z gory dzieki za odpowiedz pozdrawiam Koziu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 użyj parentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziu Opublikowano 9 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 użyj parentów. uzylem... to mialem na mysli mowiac o hierarchii ale... moze napisze to prosciej... Obiekt C ma parenta (rodzica) B Obiekty C1 i C2 maja rodzica B1 Obiekt B oraz B1 maja rodzica A NP: A - budynki B - farmy C - farma zbozowa B1 - obronne C1 - mur C2 - wieza i potrzebuje sprawdzic wszystkie obiekty klasy B1 (obronne)... moze ktos napisac mi petle, ktora przejdzie po wszystkch obiektach B1 w roomie tak abym w kazdym obiegu mogl zebrac jakies info z obiektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 with(B1) { ... warunki } Przeleci po kolei po wszystkich obiektach B1 łącznie z obiektami które mają go w parencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się