Skocz do zawartości

Petla po obiektach i pytanie o kod


koziu

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstepie chcialem wszystkich powitac sertecznie :) gdyz na forum GM trafilem bardzo niedawno i jest to moj pierwszy post :)

Chcialem tez podziekowac masie ludzi, ktorzy zrobili tutoriale, przyklady itp. rzeczy, ktore mnie nauczyly podstaw :)

A teraz do rzeczy:

 

mamy nastepujaca hierarchie:

A

| \

B B1

| | \

C C1 C2

 

w roomie sa obiekty klas C C1 oraz C2, jak zatem wykonac akcje na obiektach wszystkich tych klas (chodzi mi o zadeklarowanie petli po wszystkich obiektach klasy A tak w ogole...)

Probowalem przez object_index, ale w ten sposob nie moge przejsc petli poslugujac sie nazwa przodka (a chcialbym w przyszlosci dodac potomkow klasy B oraz B1)

 

chodzi mi o cos takiego (w pseudokodzie)

for (kolejne obiekty klasy C, C1, C2) // czyli potomkowie klasy A

if (odleglosc do badanego obiektu < zmienna)

aktualny_obiekt = ten_badany

 

mam nadzieje, ze ktos mnie zrozumial :)

 

A teraz jeszcze jedno pytanie z innej beczki:

Jak w kodzie zastapic klocek Step Towards oraz Step Avoiding

 

Z gory dzieki za odpowiedz

pozdrawiam

Koziu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użyj parentów.

uzylem... to mialem na mysli mowiac o hierarchii ale...

moze napisze to prosciej...

 

Obiekt C ma parenta (rodzica) B

Obiekty C1 i C2 maja rodzica B1

Obiekt B oraz B1 maja rodzica A

 

NP:

A - budynki

 

B - farmy

C - farma zbozowa

 

B1 - obronne

C1 - mur

C2 - wieza

 

i potrzebuje sprawdzic wszystkie obiekty klasy B1 (obronne)...

moze ktos napisac mi petle, ktora przejdzie po wszystkch obiektach B1 w roomie tak abym w kazdym obiegu mogl zebrac jakies info z obiektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...