Skocz do zawartości

Przykład Pabla


aaaaaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki kod który zabrałem sobie z przykładu pabla o uczniach i krzesłach

https://gmclan.org/up199_11_znajd_wolnego_obiektu.html

 

if global.przerwa=0
{switch(faza)
{
    case 1:
        head_dir+=3;
        if (head_dir>70)
        faza=2;
    break;
    
     case 2:
        head_dir-=3;
        if (head_dir<-70)
        faza=3;
    break;
    
    case 3:
        head_dir+=2;
        if (head_dir>0)
        {
            faza=0;
            head_dir=0;
            event_user(0);
        }
    break;
    
}

if (krzeslo>-1) // jesli mamy krzeslo, idziemy do niego xD
{
    var xx,yy;
    xx=krzeslo.x+lengthdir_x(16,krzeslo.direction);
    yy=krzeslo.y+lengthdir_y(16,krzeslo.direction);

    
    mp_linear_step(xx,yy,3,1);
    

    
    
    if (point_distance(x,y,xx,yy)<2)
    {
        me=instance_create(x,y,objUczen_siada);
        me.krzeslo=krzeslo;
        me.head=head;
        me.head_col=head_col;
        me.body_color=body_color;
        instance_destroy();
    }
}

 

wstawiłem go wraz z całym przykładem do mojej gry i przeanalizowałem dokładnie tylko jest problem

bo ci uczniowie wcale mi nie omijają objektów

chodzi o tą część kodu mp_linear_step(xx,yy,3,1);

Może to wina tego że do klasy są tylko jedne drzwi i nie wszyscy uczniowie dochodzą do krzeseł

 

 

OBRAZEK CO SIĘ DZIEJE KLIKNIJ

 

 

Pomóżcie jak zrobić żeby uczniowie omijali ściany wchodzili do klasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze by zamiast mp_linear_step() uzyc mp_potential_step()? Nie sadzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... ciekawe, w swoim przykładzie z ciekawości sprawdziłem kod.

U mnie to wygląda tak:

switch(faza)
{
    case 1:
        head_dir+=3;
        if (head_dir>70)
        faza=2;
    break;
    
     case 2:
        head_dir-=3;
        if (head_dir<-70)
        faza=3;
    break;
    
    case 3:
        head_dir+=2;
        if (head_dir>0)
        {
            faza=0;
            head_dir=0;
            event_user(0);
        }
    break;
    
}

if (krzeslo>-1) // jesli mamy krzeslo, idziemy do niego xD
{
    var xx,yy;
    xx=krzeslo.x+lengthdir_x(16,krzeslo.direction);
    yy=krzeslo.y+lengthdir_y(16,krzeslo.direction);

    mp_potential_step(xx,yy,3,1);
    
    if (point_distance(x,y,xx,yy)<2)
    {
        me=instance_create(x,y,objUczen_siada);
        me.krzeslo=krzeslo;
        me.head=head;
        me.head_col=head_col;
        me.body_color=body_color;
        instance_destroy();
    }
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...