Skocz do zawartości

Mierzenie kątu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie. Da się jakoś odmierzyć kąt lotu obiektu do jakiegoś punktu nie zmieniając zmiennej "direction"? Próbowałem z point_direction, ale albo mi to nie działa, albo nie umiem się tym obsługiwać, albo takie rzeczy tylko w zarejestrowanej wersji. :D

 

EDIT@ Dobra, wszystko si.ę wyjaśniło, zapomniałem zaprzeczyć zdania :D :D . Bo chodziło o to że jeżeli direction nie zgadza się z tym kątem to ma go nastawić. Sorry za spamowanie. Jakby kto potrafił to niech temat usunie, bo nie wiem jak, (nie ma przycisku delete). :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiekt który sie obraca:

step:

image_angle=direction

i

move_towards_point(o_celownik.x,o_celownik.y,5)

w global left button:

direction=point_direction(x,y,o_celownik.x,o_celownik.y)

 

w o_creator:

w global left button:

instance_create(x,y,o_kulka)

 

w o_celownik:

w step:

x = mouse_x
y = mouse_y

 

a inaczej, to sie nie da. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz zmierzyć kąt między dwoma prostymi to wykorzystaj twierdzenie cosinusów, jeśli chcesz obliczyć kąt między prostą równoległą do osi OX przechodzącą przez punkt x1, y1 a prostą przechodzącą przez jakiś punkt x2, y2 to użyj point_direction( x1, y1, x2, y2 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...