kameleon_13 Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Witam. Mam pewien problem z GML'em na który nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Chciałbym wiedzieć, czy da się zatrzymać animację po wyświetleniu ostatniego frame'a (funkcja 'draw_sprite_ext'), aby nie powtarzało całej animacji od początku. Część kodu wygląda mniej więcej tak: if (action==2) { animation=5; animations_framemin=25; animations_framemax=27; animations_speed=14; } Mam nadzieję, że nie zagmatwałem za dużo, Game Makerem zajmuję się od niedawna. Z góry dziękuję, kameleon_13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Chyba image_speed ? Mam racje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 15 Marca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 event: other -> animation end Wpisujemy image_speed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 No czyli dobrze :] Hehehe :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 No czyli dobrze :] Hehehe :D <{POST_SNAPBACK}> Nie musisz sie chwalić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 A nie ma przypadkiem innego sposobu na zatrzymanie animacji ? FIREMARK : Nie musisz komentować :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Chyba image_single=0 .U mnie skutkuje :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 image_single=0 to odtwarzanie tylko i wyłącznie klatki 0. image_speed=0 zatrzyma w każdym fragmencie animacji co może trochę nie naturalnie wyglądać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 Jak nienaturalnie ? Normalnie wygląda ! Jest stop klatka i koniec :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 Dać ci przykład głupoty takiego rozwiązania? Postać: koń. Koń jak wiadomo biega unosząc wszystkie 4 kopyta do góry. Jak go zatrzymałbyś, to koń nie wstrzymałby kopyt w powietrzu (prawdziwy), ale taki z gry zrobionej tak, zrobiłby tak i wtedy byłby to wielki błąd gry :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 Podwarzam twój przykład, powiedzmy że animacja konia kończy sie na momencie jak ma wszystkie kopyta postawione na ziemi :P Takie rozwiązanie sie przydaje ! Już nie chce mi sie podawać przykładu :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 image_single=0 to odtwarzanie tylko i wyłącznie klatki 0. image_speed=0 zatrzyma w każdym fragmencie animacji co może trochę nie naturalnie wyglądać. <{POST_SNAPBACK}> no fakt źle,sory to może image_single=image_single ?albo tak,jeżeli to nienaturalne //umbe bece :P(c) by Jo :P if not (image_single) or not (image_speed) then image_speed-=0.5 else image_speed=0 //jeżeli jest inna wartość to napisać 'if (image_single=x)' gdzie x jest liczbą gdzie sie ma zatyrzymać jak coś narobiłem to powiedźcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 17 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 Ja mówiłem że lepiej image_single=0 niż image_speed=0 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 17 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 Tylko ,że to jest że image zwalnia.A co do image_single to autorem tego jestem ja :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się