Skocz do zawartości

GML - zahamowanie animacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewien problem z GML'em na który nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Chciałbym wiedzieć, czy da się zatrzymać animację po wyświetleniu ostatniego frame'a (funkcja 'draw_sprite_ext'), aby nie powtarzało całej animacji od początku. Część kodu wygląda mniej więcej tak:

 

if (action==2) {
animation=5;
animations_framemin=25;
animations_framemax=27;
animations_speed=14;
}

 

Mam nadzieję, że nie zagmatwałem za dużo, Game Makerem zajmuję się od niedawna.

 

Z góry dziękuję,

kameleon_13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dać ci przykład głupoty takiego rozwiązania?

Postać: koń.

Koń jak wiadomo biega unosząc wszystkie 4 kopyta do góry. Jak go zatrzymałbyś, to koń nie wstrzymałby kopyt w powietrzu (prawdziwy), ale taki z gry zrobionej tak, zrobiłby tak i wtedy byłby to wielki błąd gry :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwarzam twój przykład, powiedzmy że animacja konia kończy sie na momencie jak ma wszystkie kopyta postawione na ziemi :P Takie rozwiązanie sie przydaje ! Już nie chce mi sie podawać przykładu :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image_single=0 to odtwarzanie tylko i wyłącznie klatki 0. image_speed=0 zatrzyma w każdym fragmencie animacji co może trochę nie naturalnie wyglądać.

no fakt źle,sory to może image_single=image_single ?albo tak,jeżeli to nienaturalne

//umbe bece :P(c) by Jo :P
if not (image_single) or not (image_speed) then image_speed-=0.5 else image_speed=0
//jeżeli jest inna wartość to napisać 'if (image_single=x)' gdzie x jest liczbą gdzie sie ma zatyrzymać

jak coś narobiłem to powiedźcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...