Mario Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Mam banalny problem(mam GM od jakiegoś roku :D ) Moja wersja to 5.0... :] Robie gre platformową i mam kłopot, a mianowicie gdy naciskam klawisz odpowiedzialny za skok postac skacze ale gdy w tym czasie będę uzywał jakiejś strzałki to ona będzie fruwała... :lol: Co mam zrobić? Przecież moja postać to nie ptak :boxed: Czekam na szybką odpowiedź ;) Thx for Help :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Błedy w grawitacji :) Ja tylko tyle mogę powiedzieć, bo na GML to ja sie znam kiepsko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Ty ustawiasz Vspeed (lub Hspeed) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 Ja tam Gm5.0 nie uzywalem , ale podejrzewam ze jest tak samo jak w innych wersjach. A wiec ustawiasz murek na solid. W objekcue Hero i przy przycisku skoku dajesz if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -11} A w stwepie tego objeeektu ustawiasz grawitacje if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} Mam nadzieje ze to dziala tesh na GM5.0 . Oczywiscie wartosci mozesz dowolnie zmieniac :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 5 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2005 No do kurny nędzy :P ! Przecież podawałem chyba z dwa razy na tym forum linka do artykułu, jak zrobić skakanie. PS. Bigshark, przyznaj się. Kod wziąłeś skądś. Nie sądzę, żebyś w dwóch postach, podał ten sam przykład, z tym samym błędem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 No nie wiem Marmot <_< taki prosty skryptuś to powiedzmy podstawa w GM :D Ale niestety niektórym brak tej podstawy <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 No tak , nie chcialo mi sie pisac , wiec skop[iowalem kod z mojej gry DJ MAX kontra Obcy. Jendak ta gra zostala od podstaw zrobiona przeze mnie wiec mozna powiedziec ze ten kod zrobilem sam :thumbsup: A pozatym co sie tak czepiasz marmot? Czyzbys mial jakies kompleksy? Wazne ze pomoglem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 6 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Niby pomogłeś... :jezor: Ale ja i tak dalej nie wiem JAK I CO USTAWIĆ ŻEBY PRZY SKAKANIU NIE DAŁO SIĘ FRUWAĆ :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Poszukaj przykładu na oficjalnym forum GameMaker'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Zrób tak : Jeśli obiekt nie kolizuje to grawitacja=0.5 else grawitacja=0 P.S. Tak, nie chciało mi sie pisać kodem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 a moze ustawiles w ruchu z direction i speed? Sproboj tak: przy kliknieciu w prawo: x+=3 przy kliknieciu w lewo x-=3 reszte tak jak wczesniel podalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Nie rozumiem co masz na mysli pisząć - fruwać ;/ Jezeli chodzi ci oto że ma sie nieporuszać, poprostu stawiasz jeden warunek w stepie [ Przy if kyeboard_chack ) sprawdzający czy dany obiekt jest teraz w fazie skoku. Jeżeli tak - Reszta kodu ma zostać z ignorowana, jesli nie - postac może poruszyć się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się