Morro Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Mam problem z obracaniem objectu w kierunku myszki. np głowa obraca sie w kierunku kursora. prosze o pomoc. najlepiej jakby zrobil mi ktos cos w stylu obracania jak w almorze (nie zebym robil klona) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 w step: image_angle=direction; direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); i sprite obrocony w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Pomecze sie jeszcze poproboje ale narazie kicha, bo sie nie obraca tylko przy chodzeniu idzie za cursorem nie bardzo dziala bo wogole sie nie obraca i nie wiem czemu idzie za myszka Prosze pomozcie mi Step Event: execute code: image_angle=direction; direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); if global.moving is equal to 1 perform a step towards position (obj_stoper.x,obj_stoper.y) with speed 5 avoiding solid only else start moving in directions 000000000 with speed set to 0 to event w tym co sie ma obracac ale sie nie obraca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Idzie do kursora bo taki ustawiłeś direction... Zostaw samo poruszanie i dodaj w step tylko: image_angle=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 No teraz to nie idzie do myszki tylko sie nie obraca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Create: gdzie_x = x; gdzie_y = y; go=0; Step: if (gdzie_x==x && gdzie_y==y) go=0; if (go) { image_angle=direction; direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); mp_linear_step(gdzie_x,gdzie_y,5,1); } if (mouse_check_button(1)) { gdzie_x = mouse_x; gdzie_y = mouse_y; go=1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 nie wiem nie dziala podaje caly object: Create Event: set variable obracanie to 1 set variable global.moving to 0 set variable global.hp to 100 set variable global.attack to 5 set variable global.attack_speed to 30 set variable global.can_attack to 1 Step Event: if global.moving is equal to 1 perform a step towards position (obj_stoper.x,obj_stoper.y) with speed 5 avoiding solid only else start moving in directions 000000000 with speed set to 0 Collision Event with object obj_stoper: set variable global.moving to 0 start moving in directions 000000000 with speed set to 0 Mouse Event for Glob Left Button: set variable global.moving to 1 Draw Event: at relative position (-5,-75) draw the value of: global.hp at relative position (0,0) draw image -1 of sprite Archi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 A w ogóle kopiowałeś mój kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 tak kopiowalem i zmienialem nawet bo juz nie wiedzialem co robic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 A Ty masz coś w draw. :] Masz przykład:https://gmclan.org/up1202_11_Ex.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Dzieki bardzo, obraca sie. mam teraz pytanie, czy daloby sie zrobic ze przy choddzeniu nie krecil sie tylko szedl normalnie Ale jak sie nie da albo sie wam nie chce to ok. Moze byc tak jak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Pokombinuj z ifami np. if (speed==0) // akcja obracania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 mam znowu problem, mianowicie tym razem chodzi o strzałe..... mam ustawione ze gdy nacisne global RMB to strzala leci w kierunku obj_arrstoper(arrstoper pojawia sie przy kliknieciu w miejscu kursora myszki) ok, wszystko dziala, ale strzala pod roznymi katami objectu archi pojawia sie tez w innym miejscu jak chcialbym @-archi -> - arrow kat -90 ^ | GUD @ kat 90 -> bad!!! @ sory ale imageshack mi nawala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się