Skocz do zawartości

Ustawienie jednostek


Rekomendowane odpowiedzi

1.Jak zrobic ustawienie jednostak w jakiejs formacji? chodzi mi oto zeby byly poprostu ladnoie ustawione.

2. Jaki jest w miare wydajny sposob atakowania jednostek?

3.Jak mi radzice: Kazda jednostka to osobny object, czy zrobic tylko jeden object a kazda jednostka bedzie miala inną zmienną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na GMLu to ja znam się słabo, ale chyba wiem jak zrobic pierwsze, a mianowicie:

jeśli dobrze zrozumiałem chodzi np. o trójkąt czuli:

....O....

..OOO..

OOOOO

 

O - jednostka

. - teren

 

Trzeba chyba stworzyć zmienne, które będą odpowiadały za określoną formacje, i poprostu do odpowiennej zmiennej wklepać odpowiedni kod. Niewiem czy zrozumiale napisałem i czy dobrze, ale myślę że okej :)

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie musi byc trojkąt, bo teraz jednostki chodza do odpowiedniego punktu, i jak dojdzie jedna z nich , to resztaj wokól tej jednostki się kręci, probowałem z distance, ale nie zzadobrze to wychodzi bo jednostli układają się w kulke, Mi chpodzi o to zeby jednostki przynajmniej się ładnie ustawiły, No ale jak juz, to moze byc killka formacxji :P

i poprostu do odpowiennej zmiennej wklepać odpowiedni kod.

No własnie z tym odpowiednim codem mam problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kod chyba musi odpowiadać położeniu jednostek w odpowiedniej formacji? Gdybym umiał GML'a dobrze to bym mógł coś naskrobać, ale tak mogę tylko przypuszczać co jak trzeba zrobić. I raczej mi sie wydaje, że trza jakoś ustawić pozycje w jakiej ma stać i położenie jednostki w formacji. Np. obszar formacji to 3x3 kratek. Trzeba to zadeklarować chyba w kodzie i jednotki mają być takiej kratce. Niewiem czy dobrze, ale tutaj zaawansowani koderzy powinni pomóc, ja tylko mogę przypuszczać :) To wszystko co mogę powiedzieć. Pozdro.

 

PS. Racja niemusi być trójkąc jeżeli chodzi o formacje. Może być kwadrat lub stary żółw rzymian B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Weźmy pod uwagę najprostszą formację: linia. Chcemy uzyskać taki efekt jak w Age Of Empire 2, czyli jednostki płynnie ustawiają się w określonej formacji. Wszystko rozchodzi się o wyliczenie położenia pola dla każdej jednostki. Z grupy zaznaczonych jednostek musimy wybrać tą najbliższą miejsca docelowego. Następnie sprawdzamy kierunek od jej pola do pola docelowego. Teraz kolejnym jednostkom przypisujemy kolejno najbliższe pola a to po jednej, a to po drugiej stronie. Wyliczyć pozycję docelową tych jednostek możemy za pomocą sinusa i cosinusa, odległość od centra to mnożnik na koncu wzoru. A sam wzor juz byl wielokrotnie podawany. Miejsce po prawej stronie jednostki to direction + 0 stopni, a po lewej to direction + 180. W weekend postaram sie zrobic przyklad.

 

Poza tym kolejnym jednostkom trzeba dac troszke wiekszy speed aby doszly do miejsca docelowego w formacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...