bigshark Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 1.Jak zrobic ustawienie jednostak w jakiejs formacji? chodzi mi oto zeby byly poprostu ladnoie ustawione. 2. Jaki jest w miare wydajny sposob atakowania jednostek? 3.Jak mi radzice: Kazda jednostka to osobny object, czy zrobic tylko jeden object a kazda jednostka bedzie miala inną zmienną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Na GMLu to ja znam się słabo, ale chyba wiem jak zrobic pierwsze, a mianowicie: jeśli dobrze zrozumiałem chodzi np. o trójkąt czuli: ....O.... ..OOO.. OOOOO O - jednostka . - teren Trzeba chyba stworzyć zmienne, które będą odpowiadały za określoną formacje, i poprostu do odpowiennej zmiennej wklepać odpowiedni kod. Niewiem czy zrozumiale napisałem i czy dobrze, ale myślę że okej :) Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 1 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Nawet nie musi byc trojkąt, bo teraz jednostki chodza do odpowiedniego punktu, i jak dojdzie jedna z nich , to resztaj wokól tej jednostki się kręci, probowałem z distance, ale nie zzadobrze to wychodzi bo jednostli układają się w kulke, Mi chpodzi o to zeby jednostki przynajmniej się ładnie ustawiły, No ale jak juz, to moze byc killka formacxji :P i poprostu do odpowiennej zmiennej wklepać odpowiedni kod. No własnie z tym odpowiednim codem mam problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 No to kod chyba musi odpowiadać położeniu jednostek w odpowiedniej formacji? Gdybym umiał GML'a dobrze to bym mógł coś naskrobać, ale tak mogę tylko przypuszczać co jak trzeba zrobić. I raczej mi sie wydaje, że trza jakoś ustawić pozycje w jakiej ma stać i położenie jednostki w formacji. Np. obszar formacji to 3x3 kratek. Trzeba to zadeklarować chyba w kodzie i jednotki mają być takiej kratce. Niewiem czy dobrze, ale tutaj zaawansowani koderzy powinni pomóc, ja tylko mogę przypuszczać :) To wszystko co mogę powiedzieć. Pozdro. PS. Racja niemusi być trójkąc jeżeli chodzi o formacje. Może być kwadrat lub stary żółw rzymian B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 1 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 zaawansowani koderzy powinni pomóc No właśnie, czy na tym form nie ma zadnych zaawansowanych koderow?? :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Marca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Weźmy pod uwagę najprostszą formację: linia. Chcemy uzyskać taki efekt jak w Age Of Empire 2, czyli jednostki płynnie ustawiają się w określonej formacji. Wszystko rozchodzi się o wyliczenie położenia pola dla każdej jednostki. Z grupy zaznaczonych jednostek musimy wybrać tą najbliższą miejsca docelowego. Następnie sprawdzamy kierunek od jej pola do pola docelowego. Teraz kolejnym jednostkom przypisujemy kolejno najbliższe pola a to po jednej, a to po drugiej stronie. Wyliczyć pozycję docelową tych jednostek możemy za pomocą sinusa i cosinusa, odległość od centra to mnożnik na koncu wzoru. A sam wzor juz byl wielokrotnie podawany. Miejsce po prawej stronie jednostki to direction + 0 stopni, a po lewej to direction + 180. W weekend postaram sie zrobic przyklad. Poza tym kolejnym jednostkom trzeba dac troszke wiekszy speed aby doszly do miejsca docelowego w formacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 1 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 W weekend postaram sie zrobic przyklad. POoczekam do weekendu :D chociaz do tegpo czasu moze uda mi sie to samemu zrobic xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się