programista Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Witam z kolejnym pytaniem, Załóżmy że mam sprite, a mianowicie kroplę deszczu. Jak stworzyć animację spadających kropli deszczu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Robisz sobie obiekt, dajesz w create zeby lecial w dol. I robisz cos co to kontroluje dajesz jakis random i: instance_create(random(room_width),0,kropla); x = random(room_width) // zeby tworzyly sie na calej szerokosci rooma. y = 0 // czyli na samej gorze rooma Pewnie mozna prosciej ale nie chce mi sie teraz myslec :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Hmm... A jak zrobic zeby lecial w dol? :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Najprosciej klokiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Sory za gulpie pytanie, Ale ktorym klokiem bo zapomnialem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zakladka Move Zywcem 1 klocek -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Albo dać mu grawitacje :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Bardziej na zdrowie wyjdzie ci tworzenie sprite`a animacji deszczu, niż korzystanie z obiektów. Znaczna oszczędność pamięci. :) ---------------- Now playing on Winamp: Iron Maiden - Powerslave via FoxyTunes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 jeszcze zdrowiej byłoby zrobić system partikli :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Pablo to bym sie kłucił :] Zalezy od intensyfnosci deszczu i bajerek. Jeden particle to tez taki 'obiekt' tylko wiele ograniczony niz ten normalny ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Noo ale, ten jeden particle, że tak powiem, zjada znacznie mniej mocy niż obiekt. Moim zdaniem, śmiało można się tym posługiwać i robić sobie grę... inaczej po diabła byłyby particle :P [okrutny_joke] A poza tym, ty nie możesz wiedzieć lepiej, bo masz więcej % ostrzeżenia... buahahaha! xD [/okrutny_joke] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 no ale po co kombinować skoro jest klocek ktory tworzy takie efekty jak deszcz, śnieg itp :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Masz tu ######aszczy skrypt deszczu: EVENT CREATE: partsystem = part_system_create() particle123 = part_type_create() part_type_shape(particle123,pt_shape_line) part_type_size(particle123,0.10,0.10,0,0) part_type_scale(particle123,3,1) part_type_color1(particle123,16776960) part_type_alpha3(particle123,0,0.40,0) part_type_speed(particle123,5,5,0,0) part_type_direction(particle123,280,280,0,0) part_type_orientation(particle123,0,0,0,0,1) part_type_blend(particle123,1) part_type_life(particle123,50,50) emitter123 = part_emitter_create(partsystem) part_emitter_region(partsystem,emitter123,-50,room_width,-100,room_height,ps_shape_rectangle,ps_distr_linear) EVENT STEP: part_emitter_burst(partsystem,emitter123,particle123,9) I dajesz mnie mała do creditsów. Yeah ! :whip: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Srry, ale ja nie mam pro. :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Ziomy ja mam widok z góry i chciałbym, że deszcz padał w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistyk Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Po pierwsze duble post po drugie chcesz żeby deszcz padał jak w almorze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Tak chcę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistyk Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Znaczy wiem jak to zrobić ale jak sie ma zarejestrowanego gma ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Moze wystarczy ladnie narysowany, animowany sprite? :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Ale jak to zrobić, żeby chmura leciała sobie nad ziemią a z niej padał sobie deszczyk? (Widok jest z góry) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Yy chyba zrob animacje kropli zeby coraz miejsza byla wiecej nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 W Almorze deszcz pada od zewnętrznych krawędzi ekranu do mniej więcej środka. Skoro nie masz zarejestrowanego GM, to jedyną słuszną opcją wydaje się animacja sprite`a deszczu. :P ---------------- Now playing on Winamp: Judas Priest - Breaking The Law via FoxyTunes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Jeszcze jedno pytanko, jak zrobić żeby deszcz padał z pół przezroczystych chmur? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Użyj image_alpha na chmurach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2007 Tak samo jak normalnie, tylko dajesz półprzezroczyste chmury... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Ale jak zrobić półprzezroczyste chmury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Nie wiem czy image_alpha jest w niezarejestrowanej :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Siema, Dokonałem zakupu pro-edition, a mówiliście, że wiecie jak zrobić deszcz tak jak w almorze. Powie ktoś jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 jest taki klocek w zakladce draw (z takim wybuchem) ;) tam mozesz wybrac deszcz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programista Opublikowano 1 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Ale wtedy spada jedna kropelka i nara. Ja bym chciał, żeby deszcz padał dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się