Skocz do zawartości

Jak wysadzic przeciwnika??


Wiecek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chce zniszczyc mojego przeciwnika z "efektem" i zrobiłem gifa wybuchu i gdy mój strzał uderzy w przeciwnika to sprit sie zmienia na ten "wybuch" ale nie wiem juz jak zrobic by potem znikł po prostu gdy animacja się skończy:/ teraz ciągle wybucha i odtwarza się w kółko:)

 

dajcie sposób na zniszczenie przeciwnika przy kolizji z kulą z pistoletu i przy tym przeciwnik zostaje zmieniony na gifa wybuchu (efekt wysadzenia sprita) i potem znikł

Z góry dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lord Vaya jestes mistrzem w dawaniu nic nie znaczących podpowiedzi.

 

A co do tematu - a po co przeciwnik i wybuch w jednym obiekcie? zrob ze jak enemy dotknie pocisku czy tam czegos to destroy_instance() i instance_create(wybuch), a w wybuchu destroy w animation end.. cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób obiekt objBoom :) i nadaj mu sprite wybuchu

w Create

image_speed=0.4; //albo jaki tam sobie chcesz

 

w Animation end

instance_destroy();

 

teraz w przeciwniku zrob event kolizji z nabojem i napisz tam tak

with(other)
{instance_destroy();}

instance_create(x,y,objBoom);
instance_destroy();

 

Banalne...

 

 

Dlaczego? Możesz przecież w animation end sprawdzać sprite_index :huh:

 

Tworząc dla wybuchu nowy obiekt masz pewność, że nic ci się w grze nie pomiesza, bo wybuch nie będzie miał tych samych eventów i zdarzeń co obiekt przeciwnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahah podpowiedź Maxa najlepsza:) Jestes u mnie w creditsach:) jak cos wyjdzie...

Ja bym zrobił tak ze jak bedzie colision strzaly z przeciwnikiem to jest zmiana sprita na ten wybuch a pozniej destroy

Lordzie jak tak robiłem to niszczyłem przeciwnika zanim jeszcze animacja sie wgrała i nie dawało zadnego efektu...:)

A rozwiązałem ten problem banalnie za pomoca klocków..teraz dopiero jak to zrobiłem zobaczyłem jakim jestem jeszcze nOObem w GM'ie:)

Zamiast change the sprite wzięłem

Change instance into object...:) i animation end and destroy

I teraz jest elegancko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...