Wiecek Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Witam, chce zniszczyc mojego przeciwnika z "efektem" i zrobiłem gifa wybuchu i gdy mój strzał uderzy w przeciwnika to sprit sie zmienia na ten "wybuch" ale nie wiem juz jak zrobic by potem znikł po prostu gdy animacja się skończy:/ teraz ciągle wybucha i odtwarza się w kółko:) dajcie sposób na zniszczenie przeciwnika przy kolizji z kulą z pistoletu i przy tym przeciwnik zostaje zmieniony na gifa wybuchu (efekt wysadzenia sprita) i potem znikł Z góry dzięki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Colision strzaly z przeciwnikiem ze zmienieniem sprita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Dodaj EVENT Animation End do obiektu. I daj tam kod usunięcia obiektu np. instance_destroy() :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 ale jesli zrobisz jak mowi snake to bedziesz musial zrobic OBIEKT wybuch i do niego dac event end animation ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Ja bym zrobił tak ze jak bedzie colision strzaly z przeciwnikiem to jest zmiana sprita na ten wybuch a pozniej destroy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 no w sumie mozna sprawdzic subimage sprita jesli jest to ostatni sub to mozna dac desroy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 ale jesli zrobisz jak mowi snake to bedziesz musial zrobic OBIEKT wybuch i do niego dac event end animation ;) Dlaczego? Możesz przecież w animation end sprawdzać sprite_index :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Lord Vaya jestes mistrzem w dawaniu nic nie znaczących podpowiedzi. A co do tematu - a po co przeciwnik i wybuch w jednym obiekcie? zrob ze jak enemy dotknie pocisku czy tam czegos to destroy_instance() i instance_create(wybuch), a w wybuchu destroy w animation end.. cała filozofia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 UP Dzieki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zrób obiekt objBoom :) i nadaj mu sprite wybuchu w Create image_speed=0.4; //albo jaki tam sobie chcesz w Animation end instance_destroy(); teraz w przeciwniku zrob event kolizji z nabojem i napisz tam tak with(other) {instance_destroy();} instance_create(x,y,objBoom); instance_destroy(); Banalne... Dlaczego? Możesz przecież w animation end sprawdzać sprite_index :huh: Tworząc dla wybuchu nowy obiekt masz pewność, że nic ci się w grze nie pomiesza, bo wybuch nie będzie miał tych samych eventów i zdarzeń co obiekt przeciwnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 "Jak wysadzić przeciwnika?" Ukraść z wojska granat i potem przyczepić do przeciwnika. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiecek Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Hahah podpowiedź Maxa najlepsza:) Jestes u mnie w creditsach:) jak cos wyjdzie... Ja bym zrobił tak ze jak bedzie colision strzaly z przeciwnikiem to jest zmiana sprita na ten wybuch a pozniej destroy Lordzie jak tak robiłem to niszczyłem przeciwnika zanim jeszcze animacja sie wgrała i nie dawało zadnego efektu...:) A rozwiązałem ten problem banalnie za pomoca klocków..teraz dopiero jak to zrobiłem zobaczyłem jakim jestem jeszcze nOObem w GM'ie:) Zamiast change the sprite wzięłem Change instance into object...:) i animation end and destroy I teraz jest elegancko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się