LionX Dagger Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Witam wiem troszkę mi nie wyszła nazwa tematu ale nie wiedziałem jak to miej więcej nazwać XP a więc chodzi mi o coś takiego że mam 3d kółko zamiast myszki i chciałbym by przesuwało mi się to kółko w zależności gdzie popatrzę ale tak by reagował na inne obiekty 3d w sensie że jeśli jest ściana przed graczem to kulka jest przed ścianą a jak patrzę się na podłogę to kulka jest na podłodze itd. mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi XP inaczej nie umiem tego wyjaśnić zrobiłem gifa z animacją o co mi chodzi ale on zajmuje 2mb XD więc go tu nie dałem XP Coś kombinuje z var xx, yy, ii; xx = global.camx; yy = global.camy; repeat (1000) { xx += 4*global.camcos; yy -= 4*global.camsin; ii = instance_position(xx,yy,obj_wall_basic); if (ii == noone) { ii = instance_position(xx,yy,object139); if (ii == noone) continue; with (ii) global.did=id; break; } break; } ale na razie bez skutku ^^' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 ale w tym FPSie cz czym co ty tam robisz :P , jest też patrzenie w górę i dół? I czy ta ściana ma jakiś limit wysokości? znaczy że jak będziemy celować nad ścianą, to kropka będzie dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Już sobie z tym poradziłem zamykam temat for (d=0;d<2048;d+=8;) { bx=x+cos(degtorad(obj_Camera.direction))*d; by=y-sin(degtorad(obj_Camera.direction))*d; bz=32+z-tan(degtorad(obj_Camera.zdirection))*d; if bz<=0 then { obj_Impact.y=by obj_Impact.x=bx obj_Impact.z=bz exit; } else if place_meeting(bx,by,obj_Wall) then { near=instance_nearest(bx,by,obj_Wall); if bz>=near.z*32 && bz<=near.z*32+32 then { bx=x+cos(degtorad(obj_Camera.direction))*(d*.95); by=y-sin(degtorad(obj_Camera.direction))*(d*.95); obj_Impact.y=by obj_Impact.x=bx obj_Impact.z=bz exit; } } else { obj_Impact.y=0 obj_Impact.x=0 obj_Impact.z=0 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi