Pasterz Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Witajcie! :) Piszę nową grę multiplayer na 39dll.dll. Mam pewien problem ze strzelaniem. Kiedy strzele to wyskakuje błąd "Unknow varible naboj". Oto mój kod w Serwerze obj_client: case 5: var naboj, value; naboj.x = readshort(); naboj.y = readshort(); naboj.direction = readshort(); naboj.speed = readshort(); clearbuffer(); writebyte(10); writebyte(value); writeshort(naboj.x); writeshort(naboj.y); writeshort(naboj.direction); writeshort(naboj.speed); with(obj_client) { sendmessage(tcp); } break; W grze obj_client: case 10: var bullet; bullet = instance_create(readshort(), readshort(), o_bullet); bullet.direction = readshort(); bullet.speed = readshort(); break; W o_bullet w alarm: clearbuffer(); writebyte(5); writeshort(x); writeshort(y); writeshort(direction); writebyte(speed); sendmessage(global.clienttcp); alarm[0] = 1; Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Chyba zapomniałeś stworzyć tego obiektu naboj :P Bo tam tylko ustawiasz go jako var, a var sam w sobie nie ma takich rzeczy jak x czy y ;) Także instance_create(readshort(),readshort(),o_bullet); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Chodzi ci o to że gdy strzelę to w serwerze powstanie nabój? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Tak, tak łatwiej zadawać obrażenia :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Okej zrobiłem tak jak mówiłeś i dalej kicha. Kiedy strzelę wyskakuje błąd na serwerze. :( EDIT: Okej teraz zrobiłem tak stworzyłem nowy obiekt w serwerze i dałem mu w alarm: clearbuffer(); alarm[0] = 1; I okej odpalam grę strzelam i działa strzelam jeszcze kilkoma i wyskakuje błąd "Unknow varible value". Kiedy to usuwam to działa wszystko dobrze tylko że jak strzele drugim nabojem to fps spada do 1 :( . Wie ktoś może w czym leży błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Okej teraz zrobiłem tak stworzyłem nowy obiekt w serwerze i dałem mu w alarm: clearbuffer(); alarm[0] = 1; I okej odpalam grę strzelam i działa strzelam jeszcze kilkoma i wyskakuje błąd "Unknow varible value". Kiedy to usuwam to działa wszystko dobrze tylko że jak strzele drugim nabojem to fps spada do 1 :( . Wie ktoś może w czym leży błąd? EDIT:Przepraszam za double posta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Zmienna value nie ma żadnej wartości @UP a ten obiekt to po co właściwie? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Bo dodałem kod bullet = instance_create(readshort(),readshort(),o_bullet); I teraz można powiedzieć prawie wszystko działa bo gdy wystrzelę 2 naboje to spoko ale jak już strzelę następny to zaczynają się pojawiać kłopoty. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 A co ma właściwie oznaczać ta zmienna value? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się