palermo Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Witam! Mam taki problemik, ściągnąłem gdzieś przykładowe zrobienie przycisku. Wygląda ono tak: robimy jeden sprite z dwoma obrazkami. Potem tworzymy obiekt: w create dajemy image_single = 0; w alarm0 dajemy image_single = 0, a w akcji no_button (mouse) dajemy image_single = 1; alarm[0] = 2. Oczywista w obiekcie wksazujemy ze używa on wczesniej stworzonego spritea. Potrzebuje teraz dodać akcję draw i niestety mam tak że jeżeli użyję draw to nie wyświetla się wcześniej wybrany sprite. Chciałem użyć draw_sprite(), ale nie działało mi :/ Aha i jeszcze jaki odpowiednik w kodzie ma image_single? Mam GM6.0 zarejestrowanego. Proszę o pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Zajrzyj do FAQ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 draw_sprite(sprite_index,image_single,x,y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palermo Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 W FAQ nic nie znalazłem na ten temat, jedynie w jednym z przykładów znalazłem że image_single to po ptostu image_single w kodzie. Napisałem że próbowałem z draw_sprite(), a jak tego polecenia użyć to prawie każdy potrafi znaleźć w helpie. Nie wiem jak to zrobić żeby jednocześnie było można użyć akcji DRAW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 No to dajesz gdzies jakas zmienna w tej akcji w ktorej ma sie cos rysowac a w event DRAW: if jakasziemmna=1/true (jaka tam se zrobisz) draw_sprite(blabla) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palermo Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Już prawie dałem rade, mam jeszcze pytanko do czegoś takiego: robie obiekt A,B,C... i obiekt DRAW. Obiekty A,B,C... zawierają zmienne globalne które przyjmują wartości true lub false i od tego zależy czy coś ma być drukowane na ekranie. Obiekt DRAW sprawdza czy poszczególne zmienne są true czy false. Jeśli false to nic, a jeśli true to: draw_text(A.x+16,A.y,global.aaa), niestety program wyświetla mi, że nie odnajduje w obiekcie DRAW zmiennej X :/. Zrobiłem tak: with(A) draw_text..., ale jak dodam with(A) to jest tak jakby obiekt A posiadał akcję draw, a mi chodzi o to żeby we współrzędnych x,y podać tylko współrzędne obiektu A :/ co z tym zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Nie rozumiem ostatniego zdania, chyba o to chodzilo zeby rysowal nie :P? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 22. Znikł mi mój obiekt pomimo że ma ustawionego sprita i umieściłem go w określonym roomie, co zrobić? Sprawdź czy obiekt ma zaznaczoną opcję 'Visible', lub jeśli używasz w nim eventu 'draw' dodaj w nim taką linijkę: kod: draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha); Zawsze gdy używasz tego eventu GM wyłączy Ci automatyczne rysowanie obiektu, więc musisz to zrobić ręcznie. Widać jak szukałeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 a mi chodzi o to żeby we współrzędnych x,y podać tylko współrzędne obiektu A :/ co z tym zrobić? To jak zrobisz na poczatku with(A) to juz gm bedzie stosowal te x do tamtego obiektu nie musisz juz tam dodawac np A.x :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palermo Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Hmm, dalej lipa. Uproszcze to tak: potrzebuje zrobić obiekt, który jest przyciskiem i zawiera w sobie akcję DRAW. Do tego obiektu jest podłączony sprite, który ma dwa subimage: pierwszy jest to normalny biały prostokącik, a drugi to niebieski prostokącik (niebieski czyli podświetlenie przycisku). Teraz normalnie jest ustawiony w obiekcie pierwszy sprite (biały), a jak najade na niego mychą to pojawia się drugi sprite (oznacza to że przycisk jest aktywny). Jak uczynić takie cuś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 proszę : https://gmclan.org/up2049_11_eekhm.html//to jest tylko najechanie myszką :) uczyń sobie co chcesz i miłęj zabawy w przerabianiu przykładu :) pozdrawiam :) mimek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się