Skocz do zawartości

Animacje w sterowaniu aka RPG/Diablo


Driger

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem ..

 

Zrobilem sterowanie ze jezeli mam wcisniety lewy przycisk myszy postac sie przesuwa w miejsce kursora a jak puscimy to sie zatrzymuje , w trakcie nastepuje zmiana sprita na sprite animowany tylko ze jak puszcze to postac staje a ta animacja dalej trwa . Jak zrobic ze gdy puszcze przycisk muszy i postac wogole nie porusza sie po osi y i x to nastepuje zmiana sprita z animowanego na "stojacy w miejscu" .

 

jbc:

 

if direction <90 then

{

sprite_index=sprite1

image_speed=0.3

}

 

Mam urzyty ten sprite poniewarz chce zeby do odpowiedniego kierunku byl odpowiedni rysunek .

 

Postac idzie, sprite1 , Postac idzie pod katem (prawo-gora) zmiana na sprite2 , postac zatrzymuje sie , lecz wczesniej idac pod tym katem bohater przybiera postac sprita3 ..

 

Prosilbym o pomoc w tym bo próbuje i mi nie wychodzi ..

 

z gory dzieki

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if speed=0

sprite_index=SpriteWMiejscu

albo na direction=0 :P

Zawsze mozna sie tym ratowac.

 

#edit

Albo image_speed=0 bez zmiany sprite :P

 

PS. Jesli chcesz zrobic zeby byl jakis sprite na prawo,gora musisz zrobic cos w stylu:

if direction=45 (na ukos w prawo gora, 90 - gora, 0 - prawo)

sprite_index=JakisSprite

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...