Skocz do zawartości

Ruch co 32 piksele ? .. Jezeli idzie w prawo/ukos zmiana sprita (rpg)


Driger

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobic ze gdy wcisne strrzalke w prawo postac ruszy sie o 32 piksele ?

 

Jak zrobic ze gdy postac sie przemieszcza w prawo nastepuje zmiana sprita np na sprite1 ,

Tylko bez urzywania klawiatury , za pomoca myszki

 

Oraz jak idzie pod ukos np prawo gora to zmiana sprita na sprite 2 np.

 

Z gory dzieki

 

pozdro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobic ze gdy postac sie przemieszcza w prawo nastepuje zmiana sprita np na sprite1 ,

Tylko bez urzywania klawiatury , za pomoca myszki

 

po 1 używania*

po 2 zrob to na direction np.

if direction=270 (w dol)

sprite_index=spr_w_dol

itepe

 

No albo na h i vspeed :P

 

PS. Zapomnialem o image angle xD to chyba bedzie najprostsze wyjscie:

image_angle=direction

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 używania*

po 2 zrob to na direction np.

if direction=270 (w dol)

sprite_index=spr_w_dol

itepe

 

cos z tego wykombinowalem :P

 

Ja niezarejestrowana wersja to i tak chyba nie moge image_angel uŻywac xD

 

dzieki za trop xD

 

Jeszcze mi to drugie trzeba i bedzie wypas :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa myslalem ze chodzi ci o myszke, ale jak chcesz klawiszem w prawo 32 px to wpisujesz

x+=32

x-=32 (lewo)

no i z y

y+=32 (w dol)

y-=32 (w gore)

:P

 

I z tym na ukos to ja bym zrobil cos w stylu

if keyboard_check(vk_right) && keyboard_check(vk_up)

sprite_index=sprite_w_ukos

 

Ale jak robisz sterowanie z keyboard check to samo ci idzie na ukos i wtedy wystarczy tylko image_angle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa myslalem ze chodzi ci o myszke, ale jak chcesz klawiszem w prawo 32 px to wpisujesz

x+=32

x-=32 (lewo)

no i z y

y+=32 (w dol)

y-=32 (w gore)

:P

 

I z tym na ukos to ja bym zrobil cos w stylu

if keyboard_check(vk_right) && keyboard_check(vk_up)

sprite_index=sprite_w_ukos

 

Ale jak robisz sterowanie z keyboard check to samo ci idzie na ukos i wtedy wystarczy tylko image_angle.

 

image angel to z tego co wyczytalem to tylko obraca wokolo to jest przydatne tylko jakbym widok od gory robil a ja robie cos w stylu diablo / sacred i musze sie mordowac z dziesiatkami grafik do jednej postaci :P xd

 

y-=32 (w gore) .. ta do prostej turowki juz mam , a teraz jakbym chcial rozbudowac to nie wiesz zeby np dam w prawo przeskakuje mi o 32 piksele , ale nie ze przeskakuje od razu tylko plynnie przechodzi mi poprostu o te 32 piksele , wiesz moze o co mi chodzi i jak to zrobic ? albo moze ktos wie ? xP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...