Skocz do zawartości

Strata hp


Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie , jak zrobic takie cos : gdy zajdzie kolizja danych obiektow zeby np tracili po 20 pkt zycia tylko ze co 2-3 sekundy . Probowalem ale wychodzilo mi tylko takiie cos ze hp mi gwaltonie "opada" .. chodzi mi o takie cos jak w rpg , rtsach , ze ciosy oddawane sa poprostu co jakies 2 sekundy i po kazdym ciosie przeciwnik traci te 20 zycia

 

A i od razu drugi problem zeby niezakkladac niepotrzebnie tematow

 

Jak zrobic zasieg strzaly , pocisku ? .. np ze leci iles tam oddleglosci poczym znika , a nie ze leci leci az do samego konca ekranu :D

 

Mysle ze ktos zrozumial moje dukanie xD

 

z gory dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba obiekty mają podobny kod:

 

create:

cios_delay=2*room_speed // cios co 2 sekundy

cios=cios_delay

 

end step:

cios-=1

if(cios<0)cios=0

 

collision (z przeciwnikiem):

if(cios<=0)

{

other.hp-=10 // opcjonalnie inna wartość, zależnie jak mocny ma być cios

cios=cios_delay

}

 

 

Proste, nie? :P

Pozdrawiam :]

logo_mini.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lowrider:

albo kod:

if distance_to_object(hero)=[ilosc pixeli] {instance_destroy()}

 

a to jak ?

 

zrobilem tak : if distance_to_object(mag)=10 {instance_destroy()}

 

I dalej nic xd leci i leeci ;p

 

Z poczatku myslalem ze do zlego eventu wkladam , i zrobilem raz w create , raz w destroy itp ;d .. Wiesz moze czego to u mnie nie funkcjonuje ? :P

 

 

 

"collision (z przeciwnikiem):

if(cios<=0)

{

other.hp-=10 // opcjonalnie inna wartość, zależnie jak mocny ma być cios

cios=cios_delay

}" .. tu cos sie nie zgadza ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to jak ?

 

zrobilem tak : if distance_to_object(mag)=10 {instance_destroy()}

 

I dalej nic xd leci i leeci ;p

 

Z poczatku myslalem ze do zlego eventu wkladam , i zrobilem raz w create , raz w destroy itp ;d .. Wiesz moze czego to u mnie nie funkcjonuje ? :P

 

to powinno być w step :]

 

EDIT:

ah sry nie zrozumiałem :cry:

 

EDIT proszę o przebaczenie i usunięcie posta :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if(distance_to_object(mag)>10)instance_destroy()

 

:)

logo_mini.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ups, coś mi sie tematy pomyliły xD Prosze o usunięcie posta, z góry dzięki ;)

 

:]

logo_mini.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczenie deystansu nieclo malo efektywne w kazdej jednej kuli, 1 "10" to mimo wszystko troche malo jak na ten dystans. Mimo wszystko jabym to zrobil na alarmach albo uzaleznik od x czy y...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...