Kretek Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 mam pytanie , jak zrobic takie cos : gdy zajdzie kolizja danych obiektow zeby np tracili po 20 pkt zycia tylko ze co 2-3 sekundy . Probowalem ale wychodzilo mi tylko takiie cos ze hp mi gwaltonie "opada" .. chodzi mi o takie cos jak w rpg , rtsach , ze ciosy oddawane sa poprostu co jakies 2 sekundy i po kazdym ciosie przeciwnik traci te 20 zycia A i od razu drugi problem zeby niezakkladac niepotrzebnie tematow Jak zrobic zasieg strzaly , pocisku ? .. np ze leci iles tam oddleglosci poczym znika , a nie ze leci leci az do samego konca ekranu :D Mysle ze ktos zrozumial moje dukanie xD z gory dzieki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 ten zasięg to tak: w create strzały dajesz sobie alarm i czas a w alarmie dajesz kod: instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 @lowrider: albo kod: if distance_to_object(hero)=[ilosc pixeli] {instance_destroy()} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Oba obiekty mają podobny kod: create: cios_delay=2*room_speed // cios co 2 sekundy cios=cios_delay end step: cios-=1 if(cios<0)cios=0 collision (z przeciwnikiem): if(cios<=0) { other.hp-=10 // opcjonalnie inna wartość, zależnie jak mocny ma być cios cios=cios_delay } Proste, nie? :P Pozdrawiam :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kretek Opublikowano 3 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 @lowrider: albo kod: if distance_to_object(hero)=[ilosc pixeli] {instance_destroy()} a to jak ? zrobilem tak : if distance_to_object(mag)=10 {instance_destroy()} I dalej nic xd leci i leeci ;p Z poczatku myslalem ze do zlego eventu wkladam , i zrobilem raz w create , raz w destroy itp ;d .. Wiesz moze czego to u mnie nie funkcjonuje ? :P "collision (z przeciwnikiem): if(cios<=0) { other.hp-=10 // opcjonalnie inna wartość, zależnie jak mocny ma być cios cios=cios_delay }" .. tu cos sie nie zgadza ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 a to jak ? zrobilem tak : if distance_to_object(mag)=10 {instance_destroy()} I dalej nic xd leci i leeci ;p Z poczatku myslalem ze do zlego eventu wkladam , i zrobilem raz w create , raz w destroy itp ;d .. Wiesz moze czego to u mnie nie funkcjonuje ? :P to powinno być w step :] EDIT: ah sry nie zrozumiałem :cry: EDIT proszę o przebaczenie i usunięcie posta :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 if(distance_to_object(mag)>10)instance_destroy() :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 @PsichiX: a moze raczej: if distance to object(mag)>10 { instance_destroy; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Ups, coś mi sie tematy pomyliły xD Prosze o usunięcie posta, z góry dzięki ;) :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 To już lepiej tak zrobić :] if distance to object(mag)>=10 { instance_destroy; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 To już lepiej tak zrobić :] if distance to object(mag)>=10 { instance_destroy; } Nie, bo tak: if( distance_to_object( mag ) >= 10 { instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 liczenie deystansu nieclo malo efektywne w kazdej jednej kuli, 1 "10" to mimo wszystko troche malo jak na ten dystans. Mimo wszystko jabym to zrobil na alarmach albo uzaleznik od x czy y... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się