Skocz do zawartości

Poruszanie w RTSie


Yoda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem dopiero początkujący i postanowiłem zrobić prostą grę strategiczną. Wcześniej zrobiłem kilka gier of kors ;) . Niby wszystko jest OK system walki , zaznaczanie... a jednak mam pewien problem z poruszaniem: Otóż kiedy "rycerz" dojdzie do wyznaczonego miejsca zaczyna zmieniac sprity nie mogąc się zdecydowac na który zmienic mimo że wszystko ma wyjasnione. Jednak wiem że problem siedzi w kodzie dlatego zwracam się o pomoc:

 

Event Glob Mouse left button

 

if selected = 0
{
idzx = mouse_x
idzy = mouse_y
}

 

Event step

 

if selected = 0
{

move_towards_point(idzx,idzy,5)
{
  if(idzx>x)     {
    sprite_index=fighterrightanim
    }
    else
  if(idzx<x) 
    {
    sprite_index=fighterleftanim
    }
if (x=idzx && y=idzy)
{
  speed = 0;
  sprite_index = fighterleft;
} 
if selected = 1
  {
  speed = 0;
  sprite_index = fighterleft;
  }
    
}
}

 

Na Creacie ustawia idzx i idzy na self

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy odległość jest mniejsza od speed obiektu i jeśli tak to ustaw pozycję obiektu na jego cel. Warto też sprawdzić czy obiekt osiągnął cel i jeśli nie to dopiero wtedy wykonywać move_towards_point.

 

Pozdrawiam, mroow. :cat:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...