M@ti002 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 tak jak w temacie. co zrobic by sprite zmienial sie w obiekcie "enemy" gdy zmienia kierunek marszu? poprosze najlepiej o kod a nie o przyklad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 poprostu w kazdym evencie klawisza dajesz: left: x-=4 sprite_index=spr_lewo right: x+=4 sprite_index=spr_prawo itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 if direction=xxx sprite_index=yyy else sprite_index=zzz; Przy zmianie kierunku ruchu obiektu enemy, dajesz zmiane direction, i dodatkowy warunek na kazdego inne sprite'a. Ew, zmiana sprite'a w momencie zmiany kierunku, omijajac event step, co jest zdecydowanie lepszym rozwiazaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 @Zychu: czytaj uwaznie! :angry: Napisalem ENEMY a nie HERO! :angry: @Ajot: nie kapuje... napisz ten kod (jesli mozesz) z tymi danymi juz wlepionymi: obiekt ENEMY sprity ENEMYL (lewo) i ENEMYR(prawo) event - ? kod(y) - ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 kurka sory :D a jakiego kodu uzywasz do ruchu "ENEMY"? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 po prostu w evencie create daje zeby poruszal sie w lewo a w collision z blokiem daje bounce i to mi daje zmiane kierunku :D a tak przy okazji... czym zastapic w kodzie klocek bounce precisiely (czy jakos tak) oraz against solid objects? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 move_bounce_all(true) chyba xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Create ENEMY direction=0; speed=3; Step Event if direction=0 sprite_index=ENEMYL else sprite_index=ENEMYR; Kolizja z klockiem direction+=180; Obiekt klocek powinien miec nalozona maske, tak jak enemy zeby kolizja byla w miare dokladna, i miec zaznaczone solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 dzieki! dziala! zamykam temat! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi