Skocz do zawartości

Liczba random odjąć od zycie.


Pasterz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam robię prostą grę w C++ i mam mały problem.

#include <iostream>
#include <conio.h>
#include <string>

using namespace std;

struct Statystyki
{
      int zycie;
      int sila;    
      int zrecznosc;
      int wytrzymalosc;
      int obrona;   
};

struct Bohater
{
      Statystyki stats;
};

struct Monster
{
      Statystyki stats;
};

int main()
{
       int znak;

       Bohater hero;
       Monster wrog;
       //Statystyki bohatera
       hero.stats.zycie = 100;
       cout <<"Od teraz masz: "<<hero.stats.zycie<<" zycia\n";

       hero.stats.sila = 10 + rand() % 5 + 1; 
       cout <<"Od teraz masz: "<<hero.stats.sila<<" sily\n";

       hero.stats.zrecznosc = 10 + rand() % 5 + 1; 
       cout <<"Od teraz masz: "<<hero.stats.zrecznosc<<" zrecznosci\n";

       hero.stats.wytrzymalosc = 10 + rand() % 5 + 1; 
       cout <<"Od teraz masz: "<<hero.stats.wytrzymalosc<<" wytrzymalosci\n";

       hero.stats.obrona = 10 + rand() % 5 + 1; 
       cout <<"Od teraz masz: "<<hero.stats.obrona<<" obrona\n\n\n";

       //Statystyki potwora
       cout <<"Twoj potwor ma:\n";

       wrog.stats.zycie = 100;
       cout <<"Zycia: "<<wrog.stats.zycie<<"\n";

       wrog.stats.sila = 7 + rand() % 5 + 1; 
       cout <<"Sily: "<<wrog.stats.sila<<"\n";

       wrog.stats.zrecznosc = 7 + rand() % 5 + 1; 
       cout <<"Zrecznosci: "<<wrog.stats.zrecznosc<<"\n";

       wrog.stats.wytrzymalosc = 7 + rand() % 5 + 1; 
       cout <<"Wytrzymalosci: "<<wrog.stats.wytrzymalosc<<"\n";

       wrog.stats.obrona = 7 + rand() % 5 + 1; 
       cout <<"Obrony: "<<wrog.stats.obrona<<"\n\n\n";

       //Menu
       cout <<"Co chcesz zrobic?\n";
       cout <<"1.Atakowac\n";
       cout <<"2.Uciekac\n";

       cin >>znak;

       switch(znak)
       {
       case '1':
            cout <<"Zatakowales wroga z moca: " <<hero.stats.sila - rand() % 5 + 1;  
            cout <<"Ma on teraz zycia: " << wrog.stats.zycie; 
            break;
       case '2':
            cout <<"Uciekles z pola walki i tym samym przegrales walke :-(";
            getch();
            return 0;
            break;
       }



   getch();
   return 0;
}

 

I teraz jak zrobić aby siłę odjąć od życie ??? Np: Atakuję z mocą 15 i odejmuję ci 15 życia.

 

Mam nadzieję że zrozumieliście mnie dziękuję za każdą pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o to:

cout <<"\nZatakowales wroga z moca: " <<hero.stats.sila; 
wrog.stats.zycie -= hero.stats.sila;
cout <<"\nWrog ma teraz zycia: " <<wrog.stats.zycie;

 

Już się z tym uporałem z pomocą Tymona :)

 

Czyli na jedno wyszło i tak. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...