Oriental Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Mam pytanie... nie pierwszy raz... Podczas gry chcę wstawić w efekcie zmany roomu narastający efekt przyciemnienia następnie rozjaśnienia z następnym roomem. Kiedyś widziełem coś takiego ale teraz nie moge znaleść PS__| Pracuje nad super gierka.. jest w fazie robienia misji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 W create dajesz: done=0; W room end: back:=background_create_from_screen(0,0,room_width-1,room_height-1,0,0,0); start_value:=current_time; time:=1000; draw_set_color(c_black); while start_value+time>current_time { draw_set_alpha(1); draw_background(back,0,0); draw_set_alpha((current_time-start_value)/time); draw_rectangle(0,0,room_width,room_height,false); screen_refresh(); } background_delete(back); done:=false; i w draw: steps_to_fade_in:=30; if done<1 then { draw_set_alpha(1-done); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(0,0,room_width,room_height,false); done+=1/steps_to_fade_in; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Jeszcze pytanko... Czemu jak kopuje kod to w Script Editor w GM wyskakują jakieś dziwne literki co psuje kod?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Jeszcze pytanko... Czemu jak kopuje kod to w Script Editor w GM wyskakują jakieś dziwne literki co psuje kod?? Ty kodu nie masz bezmyślnie kopiować tylko zrozumieć przykład i napisać sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Oj ty ty :D ŁApie troszku ale przepisywac tyle to lipka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Zeby pozbyc sie tych znakow na poczatku, zrob nowa funkcje, wklej tam tekst, zatwierdz funkcje 'ptaszkiem'. Otworz ja jeszcze raz, na poczatku beda pokazane niewidoczne wczesniej znaki, wystarczy je skasowac i mozna uzywac kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Ok przepisalem i tak ;]. Ale wyskakuje błąd w end_room ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Upjt, a nie możesz po prostu ustawić standardowe przejście room'a w Room Properties na takie przyciemnianie ?? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Musiałeś popełnić błąd mi wszystko działa. Sprawdź jeszcze raz dokładnie cały kod. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 A trzeba jakos nazywać object albo tło czy coś w tym stylu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Nie trzeba niczego nazywać. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Ale to ma byc obiekt?? Wyskakuje nadal błąd ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Okej napisałem ci przykład. Link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Kiedyś widziełem coś takiego ale teraz nie moge znaleść MissionAERO Poszukaj :) ja po prostu na starcie rooma w objekcie kontrolnym (np. game, control) ustawiałem zmienną alpha = 1 i zmienną dark = 1, w stepie dawałem: if (dark) { alpha -= 0.05; if (alpha <= 0) dark = 0; with (all) { x = xstart; y = ystart; } } No i draw: draw_set_color(c_black); draw_set_alpha(alpha); draw_rectangle(-1,-1,room_width+1,room_height+1,0); -1 i +1 to po to, żeby całkowicie pokrywało cały room. Oczywiście, ustawiłem w tym obiekcie kontrolnym depth na -99999, żeby było nad innymi obiektami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Hehe. Ale ze mnie niedo..... Okazalo sie ze błąd wyskakuje bo obiect pewien nazywal sie BACK ;] Juz dziala LOLEK TEN PRIV..... Ale pytanko w związku z kodem :/ Jak zaczyna wygładzać czarna mgiełka*** wszystko stoi w miejscu. jak by była funkcja sleep. Nie da sie usunąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomekfm Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Ty kodu nie masz bezmyślnie kopiować tylko zrozumieć przykład i napisać sam. Tak ale skąd mam to rozumieć moglibyście przynajmiej napisać co gdzie trzeba wpisać bo ja niewiem co ma zozstać a gdie wpisać objekt> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Mam pytanie... nie pierwszy raz... Podczas gry chcę wstawić w efekcie zmany roomu narastający efekt przyciemnienia następnie rozjaśnienia z następnym roomem. Kiedyś widziełem coś takiego ale teraz nie moge znaleść PS__| Pracuje nad super gierka.. jest w fazie robienia misji. Jak chcesz coś porządnie robić to zacznij porządnie pisać :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się