Skocz do zawartości

Błąd ''turn''


Mateki

Rekomendowane odpowiedzi

Nie umiem robić edytowania bohatera

 

Nie umiem robić ślizgu

 

-więc z korzystałem z przykładów dwóch ( Chodzi mi o efekt wybierania aut i dodawanie naklejek )

 

Wszystko jest idealnie odwzorowane na pierwowzorach. Chociaż dziwnym trafem nie działa

 

O to mój Erroreczek:

 

 

ERROR in

action number 2

of Step Event

for objaect object0:

 

Error in code at line 32:

 

(tu spacja) if turn > 0 //a jeżeli ''turn'' jest wieksze od 0

 

at position 7: Unknow variable turn

 

 

PS: Na przykładzie to działa a jak skopiuje to nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to scrypt na ślizg i jest w nim błąd:

 

if keyboard_check(vk_up) //jezeli wcisniemy strzalke w gore
{
motion_add(direction,0.7); //zaczynamy ruszac z predkoscia 0.7
}
if speed > 17 //jezeli jedziemy wiecej niz 17
   speed = 17;//to automatycznie szybkosc ustawia sie na 17

if keyboard_check(vk_left) //jezeli wcisniemy strzalke w lewo
{
if turn < 0 //i jezeli zmienna "turn" jest mniejsza od 0
{
direction = image_angle; //to direction samochodu jest takie jak image_angle
}
  if speed > 6 //jezeli speed jest wieksze od 6
  {
   if turn < 60 //i jezeli "turn" mniejsze od 60
   {
   direction += 3; //to direction zwieksza sie o 3
   image_angle += 5; //a image_angle o 5
   turn += 2; //oraz turn zwieksza sie o 2
   }
   else //a jezeli "turn" nie jest mniejsze od 60
   {
   direction += 3; //to direction zwieksza sie o 3
   image_angle += 3; //i image_angle tez o 3
   turn = 60; //a "turn" rowna sie 60
   }
  }
}
else
{
  if turn > 0 //a jezeli "turn" jest wieksze od 0
  {
   if speed = 0 //i speed = 0
   {
   direction = image_angle; //to poprostu stoimy w miejscu i nic sie nie zmienia
   turn = 0;
   }
   else //jezeli speed nie jest rowne 0
   {
   direction += 3; //to direction zwieksza sie o 3
   image_angle += 1; //a image_angle zwieksza sie o 1
   turn -= 2; //a "turn" musi sie zmniejszac
    if turn = 0 // i jezeli turn wynosi 0
    {
    direction = image_angle; //to wszystko wraca do normy i samochod jedzie normalnie
    }
   }
  }
}
if keyboard_check(vk_right) //analogicznie do strzalki w lewo tyle ze sprzeciwnymi znakami
{
if turn > 0
{
direction = image_angle;
}
if speed > 6
{
if turn > -60
{
direction -= 3;
image_angle -= 5;
turn -= 2;
}
else
{
direction -= 3;
image_angle -= 3;
turn = -60;
}
}
}
else
{
if turn < 0
{
if speed = 0
{
direction = image_angle;
turn = 0;
}
else
{
direction -= 3;
image_angle -= 1;
turn += 2;
  if turn = 0
  {
  direction = image_angle;
  }
}
}
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...