Mateki Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Nie umiem robić edytowania bohatera Nie umiem robić ślizgu -więc z korzystałem z przykładów dwóch ( Chodzi mi o efekt wybierania aut i dodawanie naklejek ) Wszystko jest idealnie odwzorowane na pierwowzorach. Chociaż dziwnym trafem nie działa O to mój Erroreczek: ERROR in action number 2 of Step Event for objaect object0: Error in code at line 32: (tu spacja) if turn > 0 //a jeżeli ''turn'' jest wieksze od 0 at position 7: Unknow variable turn PS: Na przykładzie to działa a jak skopiuje to nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateki Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 A to scrypt na ślizg i jest w nim błąd: if keyboard_check(vk_up) //jezeli wcisniemy strzalke w gore { motion_add(direction,0.7); //zaczynamy ruszac z predkoscia 0.7 } if speed > 17 //jezeli jedziemy wiecej niz 17 speed = 17;//to automatycznie szybkosc ustawia sie na 17 if keyboard_check(vk_left) //jezeli wcisniemy strzalke w lewo { if turn < 0 //i jezeli zmienna "turn" jest mniejsza od 0 { direction = image_angle; //to direction samochodu jest takie jak image_angle } if speed > 6 //jezeli speed jest wieksze od 6 { if turn < 60 //i jezeli "turn" mniejsze od 60 { direction += 3; //to direction zwieksza sie o 3 image_angle += 5; //a image_angle o 5 turn += 2; //oraz turn zwieksza sie o 2 } else //a jezeli "turn" nie jest mniejsze od 60 { direction += 3; //to direction zwieksza sie o 3 image_angle += 3; //i image_angle tez o 3 turn = 60; //a "turn" rowna sie 60 } } } else { if turn > 0 //a jezeli "turn" jest wieksze od 0 { if speed = 0 //i speed = 0 { direction = image_angle; //to poprostu stoimy w miejscu i nic sie nie zmienia turn = 0; } else //jezeli speed nie jest rowne 0 { direction += 3; //to direction zwieksza sie o 3 image_angle += 1; //a image_angle zwieksza sie o 1 turn -= 2; //a "turn" musi sie zmniejszac if turn = 0 // i jezeli turn wynosi 0 { direction = image_angle; //to wszystko wraca do normy i samochod jedzie normalnie } } } } if keyboard_check(vk_right) //analogicznie do strzalki w lewo tyle ze sprzeciwnymi znakami { if turn > 0 { direction = image_angle; } if speed > 6 { if turn > -60 { direction -= 3; image_angle -= 5; turn -= 2; } else { direction -= 3; image_angle -= 3; turn = -60; } } } else { if turn < 0 { if speed = 0 { direction = image_angle; turn = 0; } else { direction -= 3; image_angle -= 1; turn += 2; if turn = 0 { direction = image_angle; } } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 nie zainicjowałeś(nie masz) takiej zmiennej jak turn edit: w create musisz dać turn=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateki Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Wielkie THX Tylko jedno pytanko? (nie musisz odpowiadać) W innych nie musiałem tego dodawać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatcienia Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 w create musisz dać turn=0; edit: zobacz w opcje: Global Game Settings>Errors>[]Treat uninitialized as value 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się