Skocz do zawartości

Światła samochodu.


Sirluki

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem:

Chciałbym zrobić światła samochodu wykorzystując taki obrazek: 346wiat322acx4.png.

Chodzi o to, aby te światła, były "przyczepione" do samochodu i obrazały się zgodnie z nim po planszy i światło na tym obrazku rozświetlało planszę. Nie wiem czy to potrzebne, ale kod na efekt nocy też zamieszczę:

background_index[7] = background_create_color( room_width, room_height, c_black, true );
background_foreground[7] = true;
background_visible[7] = true;
background_alpha[7] = 0.5;

(Efekt nocy zawdzięczam Tymonowi za co bardzo mu dziękuję :))

Możecie mi pomóc? :) :helpsmilie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to zrobić na jednego sprite'a - i światła i samochód a później zblendować same światło... :D Bo inaczej to trzeba originy ustawiać na samochód i direction świateł i światła, a to więcej roboty :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hah, wiedziałem że się to tak skończy. :P Sprawa nie jest taka łatwa, trzeba by użyć surface'ów i wywalić to co Ci wcześniej podawałem.

 

Na bazie przykładu mgły:

https://gmclan.org/index.php?plik=80

Trzeba napisać takie coś:

https://gmclan.org/up152_11_swiatla.html

 

Masz tam funkcję fogDrawSprite( sprite, subimage, x, y, xscale, yscale, rotation, color, alpha ) która rysuje wybranego sprita, o danej konfiguracji na surface ( mgle ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ee, surface'y ogólnie suxują ;/ Na dłuższą metę nie dają ani szczególnych rezultatów ani poprawy grafiki. Jeszcze obciążają pamięć... Najłatwiej jest nirmalnego sprite'a narysować...

 

Gdyby jeszcze surface'y miały możliwość ustalania takich parametrów dla sprite'a jak dla obiektów (nie tylko x i y bo tyle to se mogą w... xP), ale jeszcze ustalać solid, visible, persistent... To by bylo coś. A tak są praktycznie bezużyteczne. I wszystko :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ee, surface'y ogólnie suxują ;/ Na dłuższą metę nie dają ani szczególnych rezultatów ani poprawy grafiki. Jeszcze obciążają pamięć... Najłatwiej jest nirmalnego sprite'a narysować...
Prawda, ale tak jest w przypadku bardzo dużych surface'ów. :P

 

Gdyby jeszcze surface'y miały możliwość ustalania takich parametrów dla sprite'a jak dla obiektów (nie tylko x i y bo tyle to se mogą w... xP), ale jeszcze ustalać solid, visible, persistent... To by bylo coś. A tak są praktycznie bezużyteczne. I wszystko :P
Mogą. :)

 

Po za tym, widzę że dużo gadasz, a mało robisz. Wybacz za szczerość. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Sorki, ze odswiezam tak stary temat, ale czy ma ktos moze jeszcze przykład podawany przez Tymona w trzecim poscie? (nie chodzi mi o przykład mgły)

 

To dla mnie bardzo ważne, poniewaz byl on prosty w uzyciu i bardzo dobrze pasowalby do mojej gry. Sam niestety go stracilem od momentu... utraty dysku twardego...

Wiec jesli jest jeszcze w czyims posiadaniu to naprawde bylbym bardzo wdzieczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...