123el Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Wiem, że to trochę głupie, ale na pewno któryś z was zrobił by to lepiej, dlatego proszę o pomoc: Idę sobie postacią(np. w lewo) i naciskam spację, w tedy jest animacja ciosu, ale ja nie chcę aby trwała bez końca gdy trzymam spację, tylko przez, np. 2s. Jeżeli zrobię key_pressed to będzie trwała ułamek sekundy, alarmy jakoś dziwnie mi nie działają. Chcę po prostu aby postać atakowała przez 2s. kiedy idzie w bok, nie chodzi mi także o wciskanie co ułamek sekundy spacji, aby animacja szła wiecznie...może ktoś wie o co mi chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale: if( atak > 0 ) { sprite_index = spriteataku; atak -= 1; } else { if( keyboard_check_pressed( vk_space ) ) { atak = room_speed * 2; } } Do step end; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Nie, nie, teraz ten atak zastąpił inne przy których przycisk w lewo nie był potrzebny, nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 To podrzuć cały kod w którym ustalasz animacje, ja zgadywać nie będę. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 W 'D' mam coś takiego: if keyboard_check(vk_space) then sprite_index=spr_atakpow else alarm[2]=10 I to nie działa, a w spacji to mam tego tyle, że.... Pewnie jeszcze interesuje was co jest w alarm[2]: if sprite_index=spr_atakpow then sprite_index=spr_boh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 No to będziesz musiał to napisać tak, aby każda animacja blokowała się na określony czas. Możesz użyć tego co napisałem, albo użyć eventa Animation End, albo wszystko do step. Ogólna zasada może wyglądać tak: if( !blok ) { if( keyboard_check_pressed( vk_space ) ) { sprite_index = animacjaataku; blok = true; } else sprite_index = animacjainna; } if( animacja ataku zakończona ) { blok = false; } else { //Wybór animacji na podstawie speed etc. } EDIT Mały dopisek :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Dzięki Tymon, ale chyba jednak będę sam próbował i zadawał sobie ból myśląc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikeni Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Użyj do tego klocka, który znajduję się w main2 i to będzie klocek z trzema "z". Ustaw tam ile milisecund i już :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Też racja, ale nie łatwiej to po prostu na alarmy zrobić ?? I dać tam przeskoczkę dwustronną ?? Najprostsze co może być :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się