Gość Adster Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Mam taki skrypcik w kolizji z platformą: if (y<=other.y-16 or y>=other.y+16) {vspeed=0} if (x<=other.x-16 or x>=other.x+16) and not (y<=other.y-16 or y>=other.y+16) {hspeed=0} Dzięki temu postać gracza płynnie chodzi po platformie, ale zdarzają się zahaczenia, gdy np: spada ona obok platformy. Te "haki" są raczej sporadyczne, ale tu chodzi o względy estetyczno-dynamiczne ;P Nie działa metoda na krzyż: if (y<=other.y-16 or y>=other.y+16) and not (x<=other.x-16 or x>=other.x+16) ---------------------------------------X-------------------------------------------- if (x<=other.x-16 or x>=other.x+16) and not (y<=other.y-16 or y>=other.y+16) ...ale tego akurat się spodziewałem. Pomóżcie wynaleźć jakiś warunek, który sprawi, że nie hiro nie będzie zahaczał o pionowe ściany platformy. PS. To pytanie dałem w początkujących, bo zapewne odpowiedź na nie jest prosta, tyle że ja jestem mało pomysłowy ;) EDIT: Aha-te zahaczenia nigdy nie są "na stałe"-udało mi się przynajmniej to rozwiązać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 o takie coś chodzi? http://www.gmclan.org/up199_11_platformsy.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Pograj chwilę, to zobaczysz. Ten problem pewnie jest banalny, ale ja za Chiny nie wiem, o co chodzi... :/ Link prosto od Taliba :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 to dlatego ze chodzenie zrobiłęś na hspeed :P polecam bardzo robienie na osi x :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Może i tak, ale na hspeed jest bardzo...wygodnie :P Jeżeli ktoś nie ma pomysłu na rozwiązanie tego problemu zostawiając metodę hspeed, to wtedy pobawię się z przyspieszaniem za pomocą x+...mimo to czekam na pomysły ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 oczywiscie da się to naprawic.. ale robiac dalej na hspeedach bedziesz mial glupich walkow miliony a robiac na x+ uniknalbys ich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 I tak przydałoby się rozwiązanie-to jest jedyne miejsce w kodzie, gdzie będę używał hspeed. Wolałbym nie bawić się w pozorowanie friction, zabawę z przyspieszaniem dla ruchu za pomocą x+ itd., a wszystko to, bo chcę zostawić specyfikę ruchu w takim stanie, jaki jest. W ostateczności zmienię hspeed na x+, ale jak znasz rozwiązanie, to je podaj...zawsze się przyda. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się