Skocz do zawartości

Niezależnie od viewa...


Rekomendowane odpowiedzi

Jak mam zrobić by obiekt drawował się zawsze w tym samym miejscu ekranu niezależnie od jak najbardziej skomplikowanej kombinacji viewów. Czyli coś jakby poza roomem rysuje się na ekranie. Na tych wszystkich viewach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj do rysowanego x, y pozycję viewa. Czyli view_xview[0] i view_yview[0].

Przykład:

draw_text( 10 + view_xview[0], 10 + view_yview[0], 'text' );

Narysuje tekst w pozycji 10, 10 niezależnie od pozycji viewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś. Jakby to było takie banalne to bym nie pytał...

To ma być rysowane w tym samym miejscu niezależnie od wszystkich viewów... Aby nic nigdy nie mogło tego przysłonić... żaden view...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy obiekt się nie drawuje zawsze w tym samym miejscu ?? A czy viewy nie pokazują zawsze tego samego co inne viewy co jest w roomie ?? Obiekt ma stałą pozycję w roomie i wierz mi: niezależnie od nawet najbardziej skomplikowanej ilości viewów, one zawsze pokażą obiekt w tym samym miejscu. xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to zasłaniał ! To niemożliwe ! Przecież obiekty drawuje się w ROOMIE a nie w VIEWIE ! lal xP To nie możliwe żeby się zasłaniały, bo przecież są przezroczyste i pokazują tylko kawałek tego, co się aktualnie dzieje w roomie, a nie w viewie... A jeżeli chodzi Ci o to, że się pisze np. x = view_xview[0]; y = view_yview[0] (a obiekty i tak są drawowane w roomie xP), to od tego jest taka opcja view_visible[0...7] ! Haha ! :P Jak jest true, to w danym viewie widać obiekt, a w innym nie, a jak false to nie widać xP O to Ci chodzilo ??

 

@edit: Nie chcę się z mistrzem sprzeczać, ale porty to chyba tylko od pozycji obiektów w viewie i viewów w screenie są... :P Zresztą to to samo co object following :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany wy mnie w ogóle nie rozumiecie.

 

Zakładamy że mamy 2 viewy w dużym roomie. Jeden pokazuje to co się dzieje na jego lewym końcu a drugi co sie dzieje na prawym końcu rooma.

 

Mają i muszą mieć takie porty że nachodzą na siebie. Wtedy jeden view przysłania drugiego kawałkiem.

KPW?!

 

Spyro weź mi nie wmawiaj że to nie możliwe bo nie jestem kretynem i to widzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie kpw... :(

 

A co ja Ci mówiłem o visiblach ? Jeżeli nie chciesz by coś drawowało, to dajesz view_visible[numer] = false xP Jeżeli chcesz, by viewy nie nachodziły na siebie, jeżli ich powierzchnia jest większa niż 1/4 ( i wzdłóż i wszerz ) rooma, to NIE MA SZANS ! To wiemy z matematyki. :P Co to ma być, czarny kwadracik w miejscu zetknięcia się viewów ? xD A zresztą zapodaj jakimś przykładem, bo ja i tak nie rozumiem o co Ci nadal biega...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładamy że mamy 2 viewy w dużym roomie. Jeden pokazuje to co się dzieje na jego lewym końcu a drugi co sie dzieje na prawym końcu rooma.

 

Mają i muszą mieć takie porty że nachodzą na siebie. Wtedy jeden view przysłania drugiego kawałkiem.

KPW?!

Chodzi Ci o to, żeby też nie nachodziły na siebie dwa viewy??? Ciężko Cię na początku było zrozumieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No toż to qrde najprostsze co może być: dajesz obiektowi view_visible na false, ustawiasz mu ogólne visible na false, dajesz w jakimś controllerze, żeby go robił i już xD (chyba że sam jest controllerem :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to:

draw_text( 10 + view_xview[0], 10 + view_yview[0], 'text' );

+

to:

view_visible[0...7]

...definujesz wtedy, że ma być widoczny TYLKO w jednym viewie (w tym, do którego odniosłeś się w kodzie podanym przez Tymona) i masz efekt "bycia obiektu poza wpływem viewów" (w wyższej sferze :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany boskie....

Jak to zrobię to on będzie widoczny tylko w jednym viewie, a le wciąż będzie przysłaniany przez inne!

 

Robie taką grę w której jest efekt obrotu o 360 stopni wokół siebie... Czyli kombinacją viewów zrobiłem że płynnie przechodzi z końca roomu na początek i odwrotnie. Ale przez to na tej granicy znika mi radar gdyż zasłaniają go viewy inne w tym jednym miejscu.

 

Może jest jakiś lepszy sposób na płynne przejście z początku na koniec rooma jadąc w lewo? (i odwrotnie) Bez kombinacji viewów...

A jeśli ie to trza coś zrobić by ten radar się wyświetlał nad tymi wievami... By to on je przysłaniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czekajcie. trzeba się zastanowić.

Ale przez to na tej granicy znika mi radar gdyż zasłaniają go viewy inne w tym jednym miejscu.

chyba rozumiem :) chodzi ci oto że chcesz dać radar Centralnie na "lini" dzielącej 2 wiewy, ale wyświetla się tylko w jednym wiewie? Ja niewiem jak to zrobić :P

 

ED: Pogadaj (chyba) z Tymonem bo on kiedyś zrobił system okienek który był -Odporny na wiewy-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie chce zrobić centralnie na linii tylko chce by viewy go nie przysłaniały...

Ale chyba tak się nie da... No trudo...

 

Jedyny sposób to umieścić go w nowym viewie na wierzchu ale wtedy to już dopiero cyrki się robią... :)

 

Trudno... bedzie znikał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mówię... Zapodaj jakiś przykład, bo inaczej to ja nie wiem jak Ci pomóc. Problem w tym, że ja nie wiem o co Ci chodzi z tym przysłanianiem viewów... Jeżeli tamte nasze rady z view_visible nie pomogły, to pokaż przykład, a może dowiem się o co chodzi i wtedy będę Ci mógł pomóc.

 

A view_visible zawsze można ustawić w kilku obiektach, albo dla kilku viewów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ty się uparł z tym visible?

 

Ile razy mam powtórzyć żeby do ciebie dotarło... Tu nie chodzi o to by się w określonych viewach wyświetlało a w określonych nie tylko o to aby...

 

A co ja wam będę tłumaczyć

 

Za skomplikowany problem by wam to wytłumaczyć.

 

A tej gry wam pokazać nie mogę bo o na 11 batalię NB...

 

Ale no to może inaczej spróbuje ten problem naprawić.

Czy da się zrobić aby Obiekt co ma depth=0 drawował obiekty o innym depth... Czyli to co robi się w draw żeby miało innego deptha niż obiekt w którym jest to draw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok posiedziałem nad tym i znalazłem gorszą ale skuteczniejszą metodę osiągnięcia celu.

 

A ty spyro na przyszłość może jednak bądź może milszy, bo ja odniosłem wrażenie że się trochę wywyższasz i masz mnie za jakiegoś totalnego nooba i tylko dlatego że nie rozumiałeś o co mi chodzi :P

 

BTW. Czy nick spyro to od gry Spyro the Dragon? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osh ty qrcze, jesteś trzecią osobą, która wpadła na to i skojarzyła mój nick tą grą xD Tak jakoś tylko mi się wzięło, nie wiedziałem co mam wymyśleć (a musiałem myśleć szybko bo topic 4070 czkał. xD) i tak mi nagle przyszła na myśl taka nazwa :D Później dopiero se skojarzyłem, że to z gry Spyro The Dragon, w którą ongiś grałem :P

 

A Ciebie to nie chciałem nigdy poniżać ni obrażać, jakiś taki mam styl albo czasem mnie wątła irytacja dopada i tak dziwnie piszę jakbym kogoś obrażał, ale tak na prawdę to świadomie tego nie chcę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...