Sirluki Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Witam! Mam dwa pytania, z którymi nie mogę się uporać, możecie mi pomóc? 1) Jak zrobić w grze samochodowej odliczanie do startu, aby po środku ekranu pokazywały się sprity (zielone koleczko, zolte i czerwone) i po zielonym kółku można było startować? (Widziałem kilka tematów o tym, ale żaden nie pasował do mojej sytuacji). 2) Jak zrobić, aby: kiedy samochód wjedzie na pewne pole dostawał przyśpieszenia? (Wierze, że da się to na klockach zrobić, ale uwieżcie, że próbowałem na różne sposoby i żaden nie dał oczekiwanych efektów). Dzięki za wszystkie odpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 1. Robisz najpierw draw_sprite(czerwone_kolko,-1,x,y), później draw_sprite(zolte_kolko,-1,<to samo x>,<to samo y>) i draw_sprite(zielone_kolko,-1,<jak up>,<jak up>) a na końcu draw_set_alpha(0), najlepiej w alarmach i masz :P 2. Daj w collision z tym obiektem pola (jeżeli to obiekt) samochod.speed += <cośtam>. Jeżeli to nie obiekt, to dajesz np. if samochod.x == <miejsce tego pola x> and samochod.y <= <miejsce y pola> { samochod.speed += <cośtam> }; i tyle... Najlepiej poćwicz to na GM-mowych przykładzie Street Racing :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 24 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 1. Robisz najpierw draw_sprite(czerwone_kolko,-1,x,y), później draw_sprite(zolte_kolko,-1,<to samo x>,<to samo y>) i draw_sprite(zielone_kolko,-1,<jak up>,<jak up>) a na końcu draw_set_alpha(0), najlepiej w alarmach i masz :P 2. Daj w collision z tym obiektem pola (jeżeli to obiekt) samochod.speed += <cośtam>. Jeżeli to nie obiekt, to dajesz np. if samochod.x == <miejsce tego pola x> and samochod.y <= <miejsce y pola> { samochod.speed += <cośtam> }; i tyle... Najlepiej poćwicz to na GM-mowych przykładzie Street Racing :D Z drugim punktem nie miałem problemów (chodziło o obiekt), ale z pierwszym nie mogę się połapać. Czy możesz dokładniej? (byłbym bardzo wdzięczny) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Tak o (w room start (albo game start jeżeli sama gra to pierwszy room)): alarm[<numer>] = room_speed*3; start = 0 W alarm[<numer>]: start +=1; switch(start) { case 1: { draw_sprite(czerwone_kolko,-1,x,y); } case 2: { draw_sprite(zolte_kolko,-1,<to samo x>,<to samo y>); } case 3: { draw_sprite(zielone_kolko,-1,<jak up>,<jak up>); } case 4: { draw_set_alpha(0); }} No. I jedzie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Jak chcesz rysować w alarmach? O_o!? Zrób tak: create start=0; can_go = 0; alarm[0] = 3 * room_speed; alarm0 if (start<2) { start+=1; alarm[0] = 3 * room_speed; } else global.can_go = 1; draw if (start=0) draw_sprite(s_czerwone,0,srodek_x,srodek_y); if (start=1) draw_sprite(s_zolte,0,srodek_x,srodek_y); if (start=2) draw_sprite(s_zielone,0,srodek_x,srodek_y); w samochodzie w poruszaniu if (global.can_go) <poruszanie> To chyba tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 24 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 (...) w samochodzie w poruszaniu if (global.can_go) <poruszanie> (...) Cały czas problem wyskakuje w tej frazie... ;( W poruszaniu gdy wklejam to w <Up>? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 @Matthew: Normalnie, lol... -.^ w Alarmach da się drawować, nie wiedziałeś ? Właściwie wszędzie się da, jeśli nie drawuje się textu... :P @Up: No bo dajesz to w step albo wklejasz tutaj skrypt na poruszanie samochodem... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się