Skocz do zawartości

Odliczanie startowe i przyśpieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam dwa pytania, z którymi nie mogę się uporać, możecie mi pomóc?

 

1) Jak zrobić w grze samochodowej odliczanie do startu, aby po środku ekranu pokazywały się sprity (zielone koleczko, zolte i czerwone) i po zielonym kółku można było startować? (Widziałem kilka tematów o tym, ale żaden nie pasował do mojej sytuacji).

 

2) Jak zrobić, aby: kiedy samochód wjedzie na pewne pole dostawał przyśpieszenia? (Wierze, że da się to na klockach zrobić, ale uwieżcie, że próbowałem na różne sposoby i żaden nie dał oczekiwanych efektów).

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Robisz najpierw draw_sprite(czerwone_kolko,-1,x,y), później draw_sprite(zolte_kolko,-1,<to samo x>,<to samo y>) i draw_sprite(zielone_kolko,-1,<jak up>,<jak up>) a na końcu draw_set_alpha(0), najlepiej w alarmach i masz :P

 

2. Daj w collision z tym obiektem pola (jeżeli to obiekt) samochod.speed += <cośtam>. Jeżeli to nie obiekt, to dajesz np. if samochod.x == <miejsce tego pola x> and samochod.y <= <miejsce y pola> { samochod.speed += <cośtam> }; i tyle... Najlepiej poćwicz to na GM-mowych przykładzie Street Racing :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Robisz najpierw draw_sprite(czerwone_kolko,-1,x,y), później draw_sprite(zolte_kolko,-1,<to samo x>,<to samo y>) i draw_sprite(zielone_kolko,-1,<jak up>,<jak up>) a na końcu draw_set_alpha(0), najlepiej w alarmach i masz :P

 

2. Daj w collision z tym obiektem pola (jeżeli to obiekt) samochod.speed += <cośtam>. Jeżeli to nie obiekt, to dajesz np. if samochod.x == <miejsce tego pola x> and samochod.y <= <miejsce y pola> { samochod.speed += <cośtam> }; i tyle... Najlepiej poćwicz to na GM-mowych przykładzie Street Racing :D

 

Z drugim punktem nie miałem problemów (chodziło o obiekt), ale z pierwszym nie mogę się połapać. Czy możesz dokładniej? (byłbym bardzo wdzięczny) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o (w room start (albo game start jeżeli sama gra to pierwszy room)):

alarm[<numer>] = room_speed*3; start = 0

W alarm[<numer>]:

start +=1;
switch(start) { case 1: { draw_sprite(czerwone_kolko,-1,x,y); }
case 2: { draw_sprite(zolte_kolko,-1,<to samo x>,<to samo y>); }
case 3: { draw_sprite(zielone_kolko,-1,<jak up>,<jak up>); }
case 4: { draw_set_alpha(0); }}

No. I jedzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz rysować w alarmach? O_o!? Zrób tak:

create

start=0;
can_go = 0;
alarm[0] = 3 * room_speed;

alarm0

if (start<2)
{
start+=1;
alarm[0] = 3 * room_speed;
}
else
global.can_go = 1;

draw

if (start=0)
draw_sprite(s_czerwone,0,srodek_x,srodek_y);
if (start=1)
draw_sprite(s_zolte,0,srodek_x,srodek_y);
if (start=2)
draw_sprite(s_zielone,0,srodek_x,srodek_y);

w samochodzie w poruszaniu

if (global.can_go)
<poruszanie>

 

To chyba tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Matthew: Normalnie, lol... -.^ w Alarmach da się drawować, nie wiedziałeś ? Właściwie wszędzie się da, jeśli nie drawuje się textu... :P

 

@Up: No bo dajesz to w step albo wklejasz tutaj skrypt na poruszanie samochodem... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...