Skocz do zawartości

path


siwy

Rekomendowane odpowiedzi

a) Rysujesz sobie :P

b)Wykorzystaj przykład punkty kontrolne Tymona (znajdziesz go na stronie głównej forum-szukanie nie boli <_< )

 

Jemu chodzi o to, żeby droga się rysowała wzdłuż patha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

???...ale tam masz wszystko ładnie wyjaśnione. Nikt Ci tego lepiej nie objaśni. Jeżeli nie rozumiesz tego, to zastanów się, czy na pewno posiadasz odpowiednie umiejętności w zakresie programowania by z powodzeniem tworzyć gry z wykorzystaniem takich pomocy. Radziłbym Ci zacząć od czegoś trochę prostszego.

 

Najpierw robisz path, potem w step obiektu który ma sie poruszać po pathu dajesz klocek set a path for the instance.

Nawet tego dobrze nie potrafisz zrobić. ;) Przecież wystarczy w create... <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj tego:

    
tex = bTex;
draw_set_color( c_white );
    for( n = 0; n < checkpointCount; n += 1 )
    {
        var _xx, _yy;
        _xx = path_get_x( path, n / checkpointCount );
        _yy = path_get_y( path, n / checkpointCount );

        var _p;
        _p = ( n / checkpointCount + ( 1 / path_get_length( path ) ) ) mod 1;
        dir = point_direction( path_get_x( path, _p ), path_get_y( path, _p ), _xx, _yy ) - 90;

        xx[3] = xx[1];
        yy[3] = yy[1];
        xx[4] = xx[2];
        yy[4] = yy[2];

        xx[1] = _xx + lengthdir_x( checkpointSize, dir ) + x;
        yy[1] = _yy + lengthdir_y( checkpointSize, dir ) + y;
        xx[2] = _xx + lengthdir_x( -checkpointSize, dir ) + x;
        yy[2] = _yy + lengthdir_y( -checkpointSize, dir ) + y;
        
        draw_vertex_texture( xx[1], yy[1], 0, 0 );
        draw_vertex_texture( xx[2], yy[2], 0, 1 );
        draw_vertex_texture( xx[3], yy[3], 1, 0 );

        draw_vertex_texture( xx[2], yy[2], 0, 1 );
        draw_vertex_texture( xx[3], yy[3], 1, 0 );
        draw_vertex_texture( xx[4], yy[4], 1, 1 );

        draw_primitive_end();
}

Draw script-Punkty kontrolne by Tymon, remaked by Adster:P

PS. Oskubałem go chyba z wszystkiego, co zbędne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...