miki77 Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Mam zamiar kupić książkę "Programowanie Gier Dla Nastolatków". Moglibyście mi powiedzieć czy jest to dobry zakup? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 wg. mnie szkoda kasy, lepiej kupić jakiś porządny kurs B) edit: Ranma, ja miałem książkę na myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 13 Marca 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Pietrus: Nie porządny kurs a porządną książkę, bo na komputerze to ciężko się czyta te paręset stron. Miki77: Nie opłaca się, bo: - Jest to nauka obsługi Blitz Basic'a - nie wiadomo jakiej wersji; - Książka jest z 2004 roku i może być zdezaktualizowana, bo nie wiadomo o którą wersję chodzi (punkt wyżej); - Zamiast za 30$ kupować najtańszego Blitz Basica wolałbym kupić Dark Basic Pro (34$) - pełna wersja i kompiluje do kodu natywnego; - Nie kupuje się książki przed zapoznaniem się z docelowym środowiskiem tworzenia, nawet pobieżnym; - Jeżeli chodzi o tego typu środowiska, to możliwe, że sam HELP (jak w przypadku GM'a) powinien wystarczyć; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 A moglibyście mi polecić jakąś inną książkę (najlepiej nie o C++). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 "Symfonia C++", "Thinking in C++" ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Sory pomyliło mi się w tamtym poście. Chodziło mi o inncyh językach niż C++. A tak wogóle to jaki jest najlepszy język do tworzena programów i gier? EDIT: Znalazłem jeszcze dwie ciekawe książki : Programowanie ekstremalne w C# i PROGRAMOWANIE GIER W DIRECT X. Czy moglibyście je też ocenić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 13 Marca 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Z standardowych to C++, tylko musisz uwzględniać dwie rzeczy: długi czas nauki oraz znacznie dłuższy czas produkcji gry niż w innych środowiskach, więc to nie jest takie proste. Jeżeli skupimy się na jakimś środowisku wyższego poziomu, dedykowanemu głównie tworzeniu gier (czyli wszelkie c++, delphi i interpretowane javy, flashe, c# odpadają) oraz ma to być w miarę tanie środowisko, to wybrałbym DarkBasic Pro. Możesz jeszcze potestować Brutus2D, bo ostatnio ładnie się rozwija, a pełna wersja kosztuje 10$ (darmowa wersja ma poblokowane niektóre rzeczy jak GM). W brutus2D można pisać zarówno Basic'iem jak i Javascript'em. Zapoznaj się jeszcze z darmowym Basic4GL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Mam jeszcze jedno pytanie. Czy warto uczyć się języka Ruby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Mam jeszcze jedno pytanie. Czy warto uczyć się języka Ruby? Jeśli chcesz wykorzystać w RoRze - to tak. Ew. to może ci się przydać do RPG Makerów. Inaczej sensu brak :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się