matis3 Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Chciałbym aby moja postać nie miała zagmatwanego skryptu i niewiem jak zrobić odwołanie do grupy obiektów np. potworów albo itemów które ma zebrać. Chodzi o to żebym nie musiał dawać kolizji z dokładnym itemem a ogólnie z całą gamą itemów bo dajmy na to mam ich w grze 50 albo nawet więcej. Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Od tego jest właśnie opcja/funkcja "Parent". Zparetnuj w jakimś parencie np. "Items" te wszystkie itemy dla których przypisujesz zmienne, a później zadresuj zmienne do tego parentu... xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matis3 Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Dopiero zaczynam zabawe ze skryptami więc mógłbyś mi dogłebniej wytłumaczyć jak sparentować itemy? EDIT: Znalałem thx :P ale czy inventory nie będzie czytało Spirita tego jednego parenta all itemów czy tego itema który został do niego przypisany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Najprostszy sposób: W opcjach obiektu (ta zakładka po lewej gdzie ustawiasz depth, nazwe obiektu, sprite'a itp..) masz też opcję "Parent:" klikasz na nią i wybierasz item, którego chcesz sparentować z obiektem. Powtarzasz to z każdym obiektem, który ma być w parencie. Najlepiej, żeby parent tzn. obiekt który wybierasz był oddzielnym obiektem pełniącym rolę controllera dla obiektów w jego parencie - tzn. definiował zmienne parentowanych obiektów, ustalał współrzędne, kontrolował ich akcje itp... I tyle z najprostszego sposobu xD @Edit: O qrcz, zegarek mi się chyba popsuł ! Aż 5 minut opóźnienia xD @Edit2: Będzie czytało sprite'a parenta, do którego sparentowałeś te obiekty czyli tego, przyjmijmy, controllera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się