Ikeni Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Jak zrobić strzelanie ale tak, że postać ( w moim przypadku celownik ) strzelał przed siebie, a nie do góry czy na dół? A po drugie, żeby po krótkim czasie oddawał strzały, a nie strzał za strzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Masz na myśli ten system strzelania jak w grach FPS ?? Jak tak to albo to w 3d albo daj instance_create(celownik.x,celownik.y,naboj) i ustaw sprite'a naboju na takiego zmniejszającego się, to będzie wyglądało jakbyś strzelał przed siebie xD Co do drugiego pytania, to użyj alarmu np. jak strzelasz LPM to ustaw w tym evencie alarm[x] = <stepy> a w evencie tego alarmu alarm[x] = <stepy> i instance_create(celownik.x,celownik.y,naboj)... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikeni Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Strzelanie działa tylko te przerwy mi nie działają możesz mi powiedzieć jak to wpisać i gdzie i czy coś mam tam wpisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Już pokazuję: W Create: alarm[0] = 5; W Alarm 0: alarm[0] = 30; instance_create(celownik.x,celownik.y,naboj); W Left button: alarm[0] = 30; I tyle xD To musi działać :D Chyba że pod alarm[0] masz coś innego wtedy zmień numer alarmu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikeni Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 A gdzie jest to "W Alarm 0"? A w LPM ma być tylko alarm czy jeszcze instance_create(celownik.x,celownik.y,obj_kula)? Sorry, że tyle mam pytań ale dopiero zaczynam programować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Alarm 0 to zwykły Event jest... To tam, gdzie wybierasz Eventy, np. Create, Left button itp... :D A w LPM to tylko ten alarm, bo kulę ma tworzyć Alarm co jakiś czas, a nie sam Left button ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikeni Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Tylko teraz pociski same siebie wyszczeliwują, a mi chodziło, że np. jak się dłużej przytrzymało LPM to, żeby nie strzelało. Da się to tak zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 A masz na pewno event Left button ?? Hmm... Jeśli nie to zmień, a jeśli masz to zrób to na nową zmienną - daj w Left button np. click = true, a w Alarmie daj if click = true then instance_create(...)... Dodaj też w Create click = false oraz dodaj event na Left released i tam też daj click = false. Powinno zadziałać ;) Btw. takie coś jak się robi, że jeden event daje dla zmiennej jedną wartość a drugi daje dla niej wartość przeciwną, to się nazywa "przeskoczka jednostronna" albo po prostu "przeskoczka" :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 ale chodzi o strzelanie w odstępach jak nacisniesz LPM? dajesz w create strzal=0; w step strzal-=1; w strzale if strzal<0 {strzal=1*room_speed <cała akcja strzału>} Groł! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 A co to za event "strzał" oO ?? xD A to samo prawie napisałem wcześniej, tylko że tutaj to już nie przeskoczka tylko jakaś lewa akcja... ;P Najlepiej to na przeskoczkę zrobić xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Floodnik Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 To nie jest event, tylko variable... Mozna zrobic klockami tez... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Aha... To nie wiedziałem, było mówić, że to jakś nowa zmienna xD A klockami to się raczej krzywo robi - The Power busts from The Codes ! :P btw/off(ale jaja, ale jaja, trzysta posty, oblewamy człowieki... ;ppp)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się