NieZnamSieNaGameMakerze Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Mam dwa pytania. 1 Jak zrobić, że jak chodzisz, to jak klikniesz np. w lewą strzałkę na klawiaturze, żeby on nie szedł ciągle?? 2 Jak zrobić, żeby nie można było wchodzić na ścianę, ale żebym się od niej nie odbijał? Byłbym wtedy stał w miejscu :P PS. Patrzcie na nick :D To mój pierwszy post :D :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matis3 Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Jeśli nie chodzi o skrypt to tak: 1. Key realese tego samego przycisku - i dodaj ruch, ustaw w nim ten kwadracik w środku i speed 0 2. Ustaw oba obiekty Solid i daj Collision z obiektem ściana i tak samo jak u góry ten sam ruch. Jeżeli o skrypt to dodaj execute script w tych obu i speed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NieZnamSieNaGameMakerze Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Jeśli nie chodzi o skrypt to tak: 1. Key realese tego samego przycisku - i dodaj ruch, ustaw w nim ten kwadracik w środku i speed 0 2. Ustaw oba obiekty Solid i daj Collision z obiektem ściana i tak samo jak u góry ten sam ruch. Jeżeli o skrypt to dodaj execute script w tych obu i speed=0 To pierwsze nie działa, a za to drugie - dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 1. w strzałce w lewo daj jump to a given position (zakładka move ) potem ustaw w "x" jakąś liczbę z minusem (np -4) a "Y" zostaw i zaznacz na dole relative Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NieZnamSieNaGameMakerze Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 1. w strzałce w lewo daj jump to a given position (zakładka move ) potem ustaw w "x" jakąś liczbę z minusem (np -4) a "Y" zostaw i zaznacz na dole relative Dzięki źąąąąą!!! KOLEJNE PYTANIE MAM :D Jak zrobic teleport z jednego rooma do drugiego rooma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 jest taki klocek :) takie okno z zielonymi strzałkami :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Jak się nie znasz to przeczytaj spolszczony kurs GameMakera na tej stronie (kusy>>kursy dla początkujących). Ale GameMaker to naprawdę dobry program! Nie zniechęcaj się - rada na przyszłość. A co do teleportu - w zagładce "main1" Jest oddział "rooms" i tam poszukaj klocka "Move to next room" czy jakoś tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matis3 Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Dajesz collision z teleporterem/drzwiami i wlasnie to co mowia poprzednicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NieZnamSieNaGameMakerze Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Dzięki źąąąąy Kolejne pytanie Robie gre RPG typu Tibia. Jak mam zrobić jakiegoś potworka? Dzięki źąąąąy Kolejne pytanie Robie gre RPG typu Tibia. Jak mam zrobić jakiegoś potworka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Robie gre RPG typu Tibia. Jak mam zrobić jakiegoś potworka? Znowu z ta tibia wyskakujecie. Wierz mi nie zrobisz gry typu tibia nie znajac podstaw. Zaawansowani gracze mieli by z tym problemy. Ale jak tam chcesz ja tak aby sobie mowie. A potworka najlepiej narysuj :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NieZnamSieNaGameMakerze Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Znowu z ta tibia wyskakujecie. Wierz mi nie zrobisz gry typu tibia nie znajac podstaw. Zaawansowani gracze mieli by z tym problemy. Ale jak tam chcesz ja tak aby sobie mowie. A potworka najlepiej narysuj :) Mi nie chodzi o grę absolutnie tibia. Robię grafę z painta więc.... A tak w ogóle specjalnie robie ją kiepską, żeby ją udoskonalać :D A nie chodzi mi o narysowanie, tylko zdolność ruchu, zaatakowanie itd. Coś typu Almora, która też jest w Game Makerze i też jest mniejszą wersją Tibii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 cos ty powiedzial!!!?? Almora jest o wiele lepsza od tibi :P na stronie sa przyklady np. "ruch w stylu tibi" albo jakies przyklady rpg. na oficjalnej stronie gmekera znajdziesz rzyklady multiplaya ale nie wiem czy ci to pomoze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 @Marcinzzz95: Na TEJ stronie? Ja ich nie znalazłem. Widziałem jakieś "przykłady" ale "rzykładów" nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NieZnamSieNaGameMakerze Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 cos ty powiedzial!!!?? Almora jest o wiele lepsza od tibi :P na stronie sa przyklady np. "ruch w stylu tibi" albo jakies przyklady rpg. na oficjalnej stronie gmekera znajdziesz rzyklady multiplaya ale nie wiem czy ci to pomoze ;) Mi nie chodzi o to, zeby to bylo przez neta (jak narazie), tylko normalnie. Robie objecta nazwe Szczurek i jak mu nadac cos, ze mozna go zaatakowac, on sie rusza itd??????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Przecież to są podstawy!Ruszanie masz nawet w przykładzie załączonym do programu(np.1945).A poza tym na stronie są artykuły i jest FAQ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Object szczur w create moc=100 w step if moc<1 { instance_destroy() } w kolizji szczura z bohaterem moc-=1 Szczur ma 100 mocy. Jeśli ma mocy mniej niż 1 to umiera. Przy zetknięciu z bohaterem, traci moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NieZnamSieNaGameMakerze Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Object szczur w create moc=100 w step if moc<1 { instance_destroy() } w kolizji szczura z bohaterem moc-=1 Szczur ma 100 mocy. Jeśli ma mocy mniej niż 1 to umiera. Przy zetknięciu z bohaterem, traci moc. Nie rozumiem cię. Kto mi to bardziej wyjaśni, bo ja jestem początkujacy :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 @cyberdog jestes jakis dziwny twoim postem nie wniosles nic do tematu i to wcale ni bylo smieszne O_o @ten co sie nie zna na gamemakerze: london ci wszystko podal jak na tacy w evencie create dajesz klocek "excute pice of code"(czy jakos tak) i tam wpisujesz to co ci podal czyli moc=100 i dajesz ten klocek w innych eventach tak jak on napisal O_O ;| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NieZnamSieNaGameMakerze Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 @cyberdog jestes jakis dziwny twoim postem nie wniosles nic do tematu i to wcale ni bylo smieszne O_o @ten co sie nie zna na gamemakerze: london ci wszystko podal jak na tacy w evencie create dajesz klocek "excute pice of code"(czy jakos tak) i tam wpisujesz to co ci podal czyli moc=100 i dajesz ten klocek w innych eventach tak jak on napisal O_O ;| ciebie tez nie rozumiem, bo nie ma takiego klocka :D Chyba, ze jest w advanced mode :P Ja uzywam simple mode. Mam zmienic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Tak. Zmień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NieZnamSieNaGameMakerze Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Tak. Zmień. Na Advanced Mode też tego nie widzę :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Zakładka "Control" klocek "Execute a piece of code", teraz ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Najlepiej zrób wyścigówke, albo platformówke na dobry początek(albo plagiat ale nie pokazuj tego na tym forum). Na forum jest dużo tematów do elementów RPG i wiele użytkowników nad tymi tematami główkują. A ty nie wiesz jak dać klocek kodowy, ledwo się nauczyłeś zatrzymywać obiekt po puszczeniu klawisza, a ty chcesz robić RPG? Wiesz co, radze ci kupić słownik angielski i robić eksperymenty ze wszystkimi elementami GM. Ja tak robiłem i teraz u mnie panuje czas IF-ów. Nie znechencaj się moją wypowiedzią i życze powodzenia w nauce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberdog Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 @Marcinzzz95: To że jestem dziwakiem to dla mnie zaleta. :lol: I zgadzam się w pełni z maciusiowo1. Zrób najpierw prostą gierkę, a potem zajmuj się "ALMOROTIBIOCOŚTAM". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się