maciusiowo1 Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Witam! Jak w temacie, nie wiem jak zrobić tabliczke informacjyjną na sasadzie że kiedy jesteś wystarczająco blisko i naćisnie się enter, pojawi się komunikat z informacją. Pomyślałem aby zrobić coś if-em ale potrzebuje do każdej tablickzi innej informacji. Nie wiem jak opisać mój problem w wyszukiwarce więc pisze. Proszę o szybką pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Nie wiem może coś takiego: Zrób funkcje (skrypt): if (player.x<x+32 and player.x >x and player.y<y+32 and player.y>y) { t_dajtext=argument0; } I w step objektu daj: funkcja('Halo'); I w draw: draw_text(x,y,t_dajtext); Można i na wiele innych sposbów ale ja teraz z pośpiechu daje! Pozdro, iv!n. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Albo prosciej: W stepie: if distance_to_object(tabliczka1) < 50 { if keyboard_check_pressed(vk_enter) { global.rystabliczka1 = 1; //jakas tam zmienna } } W drawie: if global.rystabliczka1 = 1 { text_cos tam (nie pamietam tej funkcji, ale zeby pokazal sie text) } Oczywiscie jeszcze mozesz zrobic alarm ze po jakims czasie ten tekst zniknie albo poprostu po oddaleniu sie na wiecej niz 50 od tabliczki ona samoistnie zniknie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 przykro mi ale nie działa(nie text ale rystabliczk1 nie działa(error)). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 przykro mi ale nie działa(nie text ale rystabliczk1 nie działa(error)). text ---> napisalem ze dokladnie nie pamietam tej funkcji (draw_text chyba powinno byc czy cos) rystabliczka1 ---> nie dziala pewnie dlatego ze w opcjach nie masz zaznaczonego "treat cos tam" czyli zeby kazdej zmiennej ktora nie posiada wartosci nadawac automatycznie 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Treat uninitialized variables as value 0. W Create: message = false; W Step: if distance_to_object(player) <= 32 and keyboard_check_pressed(vk_enter) { message = true; } W Draw: if message == true { draw_text(x, y, "Hello"); } else { draw_set_alpha = 0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się