Skocz do zawartości

gravitacja problem


rryk

Rekomendowane odpowiedzi

robie gierkę platformówkę /strzelaninkę i mam problem bo chce zrobić wiecie ścianę aby grac nie mógł wyjść poza ekran jak to zrobić może wystarczy tylko przekształcić podłogę

move_contact_solid(270,4)

PLS help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz zrobić aby nie mógł wyjść za ekran to w step wklej taki kodzik

x = max( min( x, room_width), 0 );
y = max( min( y, room_height), 0 );

a jeśli chcesz zebt nie przelecial przez podloge to wpisz przy kolizji z podloga

move_contact_solid(270,4)
vspeed = 0

 

Pozdro :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On raczej wiedział, jak zrobić to z podłogą, prosił tylko o ścianę xD

 

A nie da się po prostu zrobić ściany i dać jej solid ?? :P Ja bym tak zrobił, aha i jeszcze chcę cię przestrzec przed używaniem tych klocków typu "wrap when moving outside" itp. bo to zwykły szajs i prawie wogle nic nie daje xP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinien zadziałać taki kod, ale jak testowałem, go to nie działał (nie wiem dlaczego):

x = max( min( x, room_width-sprite_get_width(self)), 0 );
y = max( min( y, room_height-sprite_get_height(self)), 0 );

Może u ciebie zadziala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie prościej:

if x > room_width
{ x=room_width-1; }
if x < 0
{ x=1 }
if y > room_height
{ y=room_height-1; }
if y < 0
{ y=1 }

albo:

if x > room_width or x < 0
{ speed = 0; }
if y > room_height or y < 0
{ speed = 0; }

A nie się bawić w jakieś previous o wątpliwej skuteczności xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...