Jonek Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Siadłem na czymś prostym.. ale nie mam pojęcia jak to ominąć sprawnie. Mam postać wszystko cacy i spoko lecz jedyna wada w jej poruszaniu się to to że jak kliknie się na raz klawisz prawo i lewo to utyka ona w pozycji marszu w prawo.. a chciałbym aby: zależnie od tego w którą stronę szła.. w prawo czy lewo to po naciśnięciu dwóch sprzecznych klawiszy pokazywał się obrazek postaci w tejże pozycji. Z bełkotem to napisałem czyli trochę prosciej: idzie w prawo .. naciska się obie szczałki i postać zatrzymuje się obrócona w kierunku prawym z animacją pozycji stojącej(nie idącej) i odwrotnie w drugą stronę. Siedziałem nad tym dobrą chwile.. i jedyne co mi sie udało to udało ale w jedną stronę... nie umiem zrobić aby to w obie strony prawą i lewą działało, jaki kod.. proszę o pomoc :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 moze uzyj takie cos if kobard_check(vk_left) and keyboard_check(vk_right) { image_single = 0; ) tam gdzie image__signle to znaczy ze np masz animacje i ona ma 10 obrazkow i jak sie nacisnie razem left i right to animacja w spricie ustawia sie na pierwsza klatke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 no i ten sam problem co ja miałem przy swoich sposobach.. Songo idzie w prawo naciskam strzałkę w lewo ... stoi... spoczko.. ale jak idzie w lewo i nacisne jeszcze klawisz prawo to obraca siew prawo O_O :(( a powinien sie zatrzymać na tej animacji w lewo ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Bo image_single=0 oznacza, że włączy się właśnie ten obrazek (u ciebie chyba w prawo), musisz dodać inne warunki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 A teraz pytanko... szukałem tego już na forum ale nie znalazłem. jak zrobić aby np: Podczas gdy wciśnięty jest klawisz ctrl były zablokowane inne klawisze. (np.strzałki) Bo moja postać podczas bloku ataku powinna stać bez przerwy w miejscu podczas gdy wciśnięty jest ctrl a tak to wystarczy podczas obrony naciskać strzałkę i idzie dalej. reansumując jak blokować klawisze???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Jezeli chodzi tylko o poruszanie sie to mozesz zwiekszyc friction przy nacisnieciu klawisza "ctrl" :P A jezeli nie to jest chyba cos takiego ze deaktywuje klawisze jednak nie mam pojecia jak. Zaraz moze ci powiem a jak nie to ktos inny powinien ci odpowiedziec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 W każdym klawiszu daj: if !keyboard_check_pressed(vk_control) Potem w klockach Start of a block i jak skończysz akcję, to End of a block. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Hmm nie działa. Nic nie zmieniło no chyba że ja coś xle zrobiłem ale wątpie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się