Misieq Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Po obruceniu w dana strone bohater po nacisnieciu klawisza np:"q" robi dana czynnosc odtwarza animacje tej czynnosci i gdy sie animacja skonczy to on przestaje... :P chyba wiecie oco mi chodzi szukalem tego typu tematow ale nie znalazlem mi odpowiadajacego :( prosze o szybka odpowiedz pozdrawiam: Misieq :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Chodzi ci o to, że jak się trzyma klawisz "q" to coś robi, czy jak odtwarza animację...? W tym pierwszym wypadku trza użyć funkcji keyboard_check_direct(<kod na klawisz "q">) a pozniej sprite_index = <animacja> jeśli animacja jest w spricie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 No dobra ale ja chce zeby jak jest obrocony w np > strone to on odtwarza animacje w ta > strone a jak < to w ta < itd rozumiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Aha. To daj takie coś w stepie, że if direction = 180 (strona <-) then sprite_idex = ... I if direction = 0 (storna ->) then sprite_index = ... I już. x] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 w strony mam wpisac nazwe spritow?? EDIT i jeszcze jedno jak mam zrobic ze po nacisnieciu q on robi ta animacje :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 w strony mam wpisac nazwe spritow?? Lol, nic masz tam nie wpisywać. Przecież po warunku może być tylko akcja do wykonania, a nie jakaś dodatkowa wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Ok ale co mam zrobic zeby ponacisnieciu q byla ta animacja mam zrobic event "press q" i tam wkleic ten kod????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Uoj to nie jestem pewien, czy jest taki kod na klawisz klawiatury... ale spróbuj tego: keyobard_string = "q" ... Może podziała ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Uhuhuhu nie dziala ale bohater ladnie poszalal :P jak chodzilem to on uzywal animacji tej ktorej miala byc na przycisku "q":P kurde ;/ EDIT: Mam cos takiego w stepie bohatera i dalej nie dziala :( if keyboard_check(vk_numpad7) if direction = 180 then sprite_index = spr_uzycietoporka_lewo if direction = 0 then sprite_index = spr_uzycietoporka_prawo if direction = 360 then sprite_index = spr_uzycietoporka_dol if direction = 90 then sprite_index = spr_uzycietoporka_gora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Uoj to nie jestem pewien, czy jest taki kod na klawisz klawiatury... ale spróbuj tego: keyobard_string = "q" ... Może podziała ;/ if (keyboard_check_pressed(ord('Q')) { sprite_index=(animacja); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 dalem ten kod i wyskakuje blad: FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for obj_bohater: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: if keyboard_check_pressed(ord('Q')) { at position 37: symbol ) expected wydaje mi sie ze ten nawias tam nie potrzebny :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 dalem ten kod i wyskakuje blad: wydaje mi sie ze ten nawias tam nie potrzebny :P Właśnie jednego ) brakuje. Czy chodziło ci o taki efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Tak tylko zeby sie objekt obracal i byl ten efekt jak obiekt jest obrucony > to animacja jest w > strone rozumiesz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 przy nacisnieciu klawisza q if sprite_index = spr_gora { sprite_index = (ta anmiacja w gore) } else if sprite_index = spr_dol { sprite_index = (ta anmiacja w dol) } //idt. xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 przy nacisnieciu klawisza q if sprite_index = spr_gora { //czynnośc ktora ma sie wykonać } Co to w ogóle jest Q_q? Misieq: https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=106 - Sprawdź to, w tym przykładzie masz właśnie takie chodzenie + walka a' la tibia ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 polaczylem to z tamtym i jakos wyszlo tylko ze musze miec strzalke nacisnieta :P teraz kod wyglada tak: if (keyboard_check(ord('Q'))) { if direction = 180 then sprite_index = spr_uzycietoporka_lewo if direction = 0 then sprite_index = spr_uzycietoporka_prawo if direction = 360 then sprite_index = spr_uzycietoporka_dol if direction = 90 then sprite_index = spr_uzycietoporka_gora } EDIT: Misieq: https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=106 - Sprawdź to, w tym przykładzie masz właśnie takie chodzenie + walka a' la tibia ja mam chodzenie zrobione... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 to pierdzielnij ten kod w step i nie bedziesz musial trzymac strzalki :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 mam go w stepie moze przez to ze moj caly step wyglada tak : if (keyboard_check(ord('Q'))) { if direction = 180 then sprite_index = spr_uzycietoporka_lewo if direction = 0 then sprite_index = spr_uzycietoporka_prawo if direction = 360 then sprite_index = spr_uzycietoporka_dol if direction = 90 then sprite_index = spr_uzycietoporka_gora } switch (keyboard_key) { case vk_up: if entered { yy -= 10; entered = false; sprite_index=spr_up; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_down: if entered { yy += 10; entered = false; sprite_index=spr_down; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_left: if entered { xx -= 10; entered = false; sprite_index=spr_left; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_right: if entered { xx += 10; entered = false; sprite_index=spr_right; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; } if place_free(xx,yy) { if mp_linear_step(xx,yy,4,false) { entered = true; if (!keyboard_check(vk_up) && !keyboard_check(vk_down) && !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_right)) { image_single=0; image_speed=0; } } } else { xx = x; yy = y; } to moze byc przez to????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 W pisz tak: if (keyboard_check(ord('Q'))) { if sprite_index = spr_left then sprite_index = spr_uzycietoporka_lewo if sprite_index = spr_rihgt then sprite_index = spr_uzycietoporka_prawo if sprite_index = spr_down then sprite_index = spr_uzycietoporka_dol if sprite_index = spr_up sprite_index = spr_uzycietoporka_gora } else switch (keyboard_key) { case vk_up: if entered { yy -= 10; entered = false; sprite_index=spr_up; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_down: if entered { yy += 10; entered = false; sprite_index=spr_down; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_left: if entered { xx -= 10; entered = false; sprite_index=spr_left; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_right: if entered { xx += 10; entered = false; sprite_index=spr_right; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; } if place_free(xx,yy) { if mp_linear_step(xx,yy,4,false) { entered = true; if (!keyboard_check(vk_up) && !keyboard_check(vk_down) && !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_right)) { image_single=0; image_speed=0; } } } else { xx = x; yy = y; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 ja to bym wykorzystał właściwości alarmów i po prostu zmierzył czas po jakim ma przestać i ustawił żeby po tym czasie wrócił do poprzedniego sprite. Ale nie jestem pewien czy o to ci chodziło i to nie jest profesjonalny sposób spróbuj sposobem maxpayne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 A moze tak if (keyboard_check(ord('Q'))) { if sprite_index = spr_left then sprite_index = spr_uzycietoporka_lewo if sprite_index = spr_rihgt then sprite_index = spr_uzycietoporka_prawo if sprite_index = spr_down then sprite_index = spr_uzycietoporka_dol if sprite_index = spr_up sprite_index = spr_uzycietoporka_gora } else if (keyboard_check_released(ord('Q'))) { if sprite_index = spr_uzycietoporka_lewo then sprite_index = spr_left if sprite_index = spr_uzycietoporka_prawo then sprite_index = spr_right if sprite_index = spr_uzycietoporka_dol then sprite_index = spr_down if sprite_index = spr_uzycietoporka_gora sprite_index = spr_up } else switch (keyboard_key) { case vk_up: if entered { yy -= 10; entered = false; sprite_index=spr_up; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_down: if entered { yy += 10; entered = false; sprite_index=spr_down; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_left: if entered { xx -= 10; entered = false; sprite_index=spr_left; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_right: if entered { xx += 10; entered = false; sprite_index=spr_right; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; } if place_free(xx,yy) { if mp_linear_step(xx,yy,4,false) { entered = true; if (!keyboard_check(vk_up) && !keyboard_check(vk_down) && !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_right)) { image_single=0; image_speed=0; } } } else { xx = x; yy = y; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Dziala ale trzeba trzymac strzalke :( wiecie trzeba trzymac strzalke w bok i on dopiero ta czynnosc wykona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się