Maniek150 Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Mam problem. Z kumplem robimy na Game maker grę RPG podąbną do mmorpg takie jak: Tibia, RuneScape. oczywiście my nie robimy gry on-line.... Mamy stycznośc z GM od 2 dni. Ściągneliśmy wszystkie poradniki z tej stronki ale wciąż nie wiemy jak zrobic wode taką żeby nie można było do niej wejśc. Oraz żeby za pomącą wędki łowic z niej krewetki, ryby i inne. PS: Żadko siedze na tym forum więc proszę o kontakt przez gg: 808324 (często niewidoczny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 nie wiemy jak zrobic wode taką żeby nie można było do niej wejśc. Ustaw solid wodzie i daj event COLLISION WITH, daj w nim wodę, daj tam Execute Piece Of Code i wpisz w nim speed=0; Oraz żeby za pomącą wędki łowic z niej krewetki, ryby i inne W tym COLLISION WITH WODA, daj w Execute Piece Of Code coś takiego (nie wiem jak to zrobić na klockach, nie korzystałem z nich dłuższy czas): if (keyboard_check_pressed(ord("klawisz_od_łowienia")) { sprite_index=nazwa_sprite_z_postacia_ktora_lowi; alarm[0]=room_speed*2; // za 2 możesz wstawić dowolną ilość sekund Potem w event Alarm 0 dajesz (w execute a piece of code): zlowione=round(random(ilosc_mozliwych_rzeczy_do_zlowienia)); if (zlowione==0) { // akcja jak nic nie złowiłeś np. show_message('Szczęście ci dzisiaj nie dopisało, nic nie złowiłeś...'); sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia; } // teraz będzie się sprawdzać kolejne to liczby, ja podam tylko 2 // ty możesz to rozszerzyć na wzór tego co robię if (zlowione==1) { // tutaj dasz akcję złowienia show_message('Złowiłeś łososia!'); sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia; // dam tutaj przykładowe dodanie łososia do inventory // ty oczywiście zrób takie, jak masz inventory zrobione, ja tego nie wiem inventory[3,1]=losos; } if (zlowione==2) { show_message('Złowiłeś flądrę!'); sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia; inventory[3,2]=fladra; } // itd. itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek150 Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Mam problem. Z kumplem robimy na Game maker grę RPG podąbną do mmorpg takie jak: Tibia, RuneScape. oczywiście my nie robimy gry on-line.... Mamy stycznośc z GM od 2 dni. Ściągneliśmy wszystkie poradniki z tej stronki ale wciąż nie wiemy jak zrobic wode taką żeby nie można było do niej wejśc. Oraz żeby za pomącą wędki łowic z niej krewetki, ryby i inne. PS: Żadko siedze na tym forum więc proszę o kontakt przez gg: 808324 (często niewidoczny) Dzięki za wszystko Marmot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Ustaw solid wodzie i daj event COLLISION WITH, daj w nim wodę, daj tam Execute Piece Of Code i wpisz w nim speed=0; W tym COLLISION WITH WODA, daj w Execute Piece Of Code coś takiego (nie wiem jak to zrobić na klockach, nie korzystałem z nich dłuższy czas): if (keyboard_check_pressed(ord("klawisz_od_łowienia")) { sprite_index=nazwa_sprite_z_postacia_ktora_lowi; alarm[0]=room_speed*2; // za 2 możesz wstawić dowolną ilość sekund Potem w event Alarm 0 dajesz (w execute a piece of code): zlowione=round(random(ilosc_mozliwych_rzeczy_do_zlowienia)); if (zlowione==0) { // akcja jak nic nie złowiłeś np. show_message('Szczęście ci dzisiaj nie dopisało, nic nie złowiłeś...'); sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia; } // teraz będzie się sprawdzać kolejne to liczby, ja podam tylko 2 // ty możesz to rozszerzyć na wzór tego co robię if (zlowione==1) { // tutaj dasz akcję złowienia show_message('Złowiłeś łososia!'); sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia; // dam tutaj przykładowe dodanie łososia do inventory // ty oczywiście zrób takie, jak masz inventory zrobione, ja tego nie wiem inventory[3,1]=losos; } if (zlowione==2) { show_message('Złowiłeś flądrę!'); sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia; inventory[3,2]=fladra; } // itd. itd. A żeś Marmot namieszał. Jeden switch i chłopak może wstawić większą ilość akcji i to łatwiejszym sposobem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się