Skocz do zawartości

Wyspa


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem. Z kumplem robimy na Game maker grę RPG podąbną do mmorpg takie jak: Tibia, RuneScape.

oczywiście my nie robimy gry on-line....

Mamy stycznośc z GM od 2 dni.

Ściągneliśmy wszystkie poradniki z tej stronki ale wciąż nie wiemy jak zrobic wode taką żeby nie można było do niej wejśc.

Oraz żeby za pomącą wędki łowic z niej krewetki, ryby i inne.

PS: Żadko siedze na tym forum więc proszę o kontakt przez gg: 808324 (często niewidoczny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiemy jak zrobic wode taką żeby nie można było do niej wejśc.

Ustaw solid wodzie i daj event COLLISION WITH, daj w nim wodę, daj tam Execute Piece Of Code i wpisz w nim

speed=0;

Oraz żeby za pomącą wędki łowic z niej krewetki, ryby i inne

W tym COLLISION WITH WODA, daj w Execute Piece Of Code coś takiego (nie wiem jak to zrobić na klockach, nie korzystałem z nich dłuższy czas):

if (keyboard_check_pressed(ord("klawisz_od_łowienia")) {
sprite_index=nazwa_sprite_z_postacia_ktora_lowi;
alarm[0]=room_speed*2; // za 2 możesz wstawić dowolną ilość sekund

Potem w event Alarm 0 dajesz (w execute a piece of code):

zlowione=round(random(ilosc_mozliwych_rzeczy_do_zlowienia));
if (zlowione==0) {
// akcja jak nic nie złowiłeś np.
show_message('Szczęście ci dzisiaj nie dopisało, nic nie złowiłeś...');
sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia;
}
// teraz będzie się sprawdzać kolejne to liczby, ja podam tylko 2
// ty możesz to rozszerzyć na wzór tego co robię
if (zlowione==1) {
// tutaj dasz akcję złowienia
show_message('Złowiłeś łososia!');
sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia;
// dam tutaj przykładowe dodanie łososia do inventory
// ty oczywiście zrób takie, jak masz inventory zrobione, ja tego nie wiem
inventory[3,1]=losos;
}
if (zlowione==2) {
show_message('Złowiłeś flądrę!');
sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia;
inventory[3,2]=fladra;
}
// itd. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Z kumplem robimy na Game maker grę RPG podąbną do mmorpg takie jak: Tibia, RuneScape.

oczywiście my nie robimy gry on-line....

Mamy stycznośc z GM od 2 dni.

Ściągneliśmy wszystkie poradniki z tej stronki ale wciąż nie wiemy jak zrobic wode taką żeby nie można było do niej wejśc.

Oraz żeby za pomącą wędki łowic z niej krewetki, ryby i inne.

PS: Żadko siedze na tym forum więc proszę o kontakt przez gg: 808324 (często niewidoczny)

 

 

 

Dzięki za wszystko Marmot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw solid wodzie i daj event COLLISION WITH, daj w nim wodę, daj tam Execute Piece Of Code i wpisz w nim
speed=0;

 

W tym COLLISION WITH WODA, daj w Execute Piece Of Code coś takiego (nie wiem jak to zrobić na klockach, nie korzystałem z nich dłuższy czas):

if (keyboard_check_pressed(ord("klawisz_od_łowienia")) {
sprite_index=nazwa_sprite_z_postacia_ktora_lowi;
alarm[0]=room_speed*2; // za 2 możesz wstawić dowolną ilość sekund

Potem w event Alarm 0 dajesz (w execute a piece of code):

zlowione=round(random(ilosc_mozliwych_rzeczy_do_zlowienia));
if (zlowione==0) {
// akcja jak nic nie złowiłeś np.
show_message('Szczęście ci dzisiaj nie dopisało, nic nie złowiłeś...');
sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia;
}
// teraz będzie się sprawdzać kolejne to liczby, ja podam tylko 2
// ty możesz to rozszerzyć na wzór tego co robię
if (zlowione==1) {
// tutaj dasz akcję złowienia
show_message('Złowiłeś łososia!');
sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia;
// dam tutaj przykładowe dodanie łososia do inventory
// ty oczywiście zrób takie, jak masz inventory zrobione, ja tego nie wiem
inventory[3,1]=losos;
}
if (zlowione==2) {
show_message('Złowiłeś flądrę!');
sprite_index=nazwa_sprite_z_normalna_postacia;
inventory[3,2]=fladra;
}
// itd. itd.

A żeś Marmot namieszał. Jeden switch i chłopak może wstawić większą ilość akcji i to łatwiejszym sposobem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...