Skocz do zawartości

Jak zrobić strzelanie...


Rekomendowane odpowiedzi

No tak... W FAQ jest taki kod. Ale mi chodzi o coś innego.

 

Pisze kod z FAQ

Jest tak:

 

Gdy przycisnę klawisz to obiekt strzela jakby z uzi. A ja chce rzeby:

 

Jak mam wciśnięty klawisz (używam CTRL) to obiekt strzelał w krótkich odstępach czasu.

 

 

Eee... HELP? :death:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystaj z alarmów. W klawiszu strzelania ustaw alarm na ileś tam stepów (room_speed*ilość_sekund da ci odliczanie czasu w sekundach) a w alarmie na samym początku sprawdzanie czy klawisz jest nadal trzymany (bodajże keyboard_pressed(kod_klawisza) - sprawdź w helpie), tam dajesz start of a block, dajesz akcję strzelania i za nią następne wywołanie tego alarmu i po tym end of a block.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki marmot! Są na tym świecie pożądni ludzie! A co do tego "szukaj" to nie znalazłem. Wierzcie lub nie.

 

Ale sprawdzę póżniej. :)

 

 

No dobra. Tylko mi coś nie jarzy. Jak chce strzelać CTRL to co wpisać w (kod_klawisza) ?

 

Wybaczcie że taki natrętny jestem ale nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The following constants for virtual keycodes exist:

 

vk_nokey keycode representing that no key is pressed

vk_anykey keycode representing that any key is pressed

vk_left keycode for left arrow key

vk_right keycode for right arrow key

vk_up keycode for up arrow key

vk_down keycode for down arrow key

vk_enter enter key

vk_escape escape key

vk_space space key

vk_shift shift key

vk_control control key

vk_alt alt key

vk_backspace backspace key

vk_tab tab key

vk_home home key

vk_end end key

vk_delete delete key

vk_insert insert key

vk_pageup pageup key

vk_pagedown pagedown key

vk_pause pause/break key

vk_printscreen printscreen/sysrq key

vk_f1 ... vk_f12 keycodes for the function keys F1 to F12

vk_numpad0 ... vk_numpad9 number keys on the numeric keypad

vk_multiply multiply key on the numeric keypad

vk_divide divide key on the numeric keypad

vk_add add key on the numeric keypad

vk_subtract subtract key on the numeric keypad

vk_decimal decimal dot keys on the numeric keypad

 

For the letter keys use for example ord('A'). (The capital letters.) For the digit keys use for example ord('5') to get the <5> key. The following constants can only be used in keyboard_check_direct:

 

vk_lshift left shift key

vk_lcontrol left control key

vk_lalt left alt key

vk_rshift right shift key

vk_rcontrol right control key

vk_ralt right alt key

Help -> Game Maker Language -> User Interaction -> The Keyboard

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem czy dobrze, ale mi się wydaje ze to trzeba SPRAWDZIĆ CZY klawisz jest trzymany podczas tego alarmu... Trzeba wstawić

if keyboard_check(vk_ctrl)

heeh... bo to jest tak że w tym waszym kodzie to podczas alarmu MA SIĘ WYKONAĆ keyboard_check a samo się nie wykona bo nie istnieje taka funkcja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...