Skocz do zawartości

Timelines-co i jak


Jecht

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mógłby mi ktoś powiedziec od początku, jak tępemu co to jest/kiedy to się używa/JAK to się używa? Wiem, że takie pytania denerwują zaawansowane osoby (przynajmniej na większości forum, nie wiem jeszcze jak to jest tu :) ) dlatego wstępnie przygotowałem się mentalnie na odpowiedź (lub jej brak, nie wiem co gorsze :huh: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Timeline`ów używa się to tworzenia np: scenek, sekwencji bossowych (schematów postępowania AI) itp..

Tworzysz timeline, w "INDICATE A MOMENT (w momencie...)" (funkcja Add w timeline) wpisujesz pożądaną klatkę (np: co 60, piszesz 60). Wtedy wstawiasz akcję (np: Create Instance), a po tym ustawiasz np: klocek set the timeline position na wartość 0-i masz zapętloną akcję powtarzającą się co 60 klatek (pisałem z pamięci, więc mogły się wkraść jakieś błędy do tego opisu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moglibyście podać jakiś przykład? np. taki że jak postać będzie na odpowiednim miejscu w roomie (x=ileśtam y=ileśtam) to żeby się zmieniła muzyka? Jak takie coś zrobić?

 

Aha, i nadal nie wiem jak bym chciał to zapętlanie wykorzystać do czegokolwiek to nadal nie wiem jak np. do zapętlania dźwięku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do stawania w odpowiednim miejscu w roomie, użyj po prostu funkcji x = <miejsce>; y = <miejsce>...

 

Aby zapętlić dzwięk, zaznacz w jego opcjach 'Loop'...

 

Do tych rzeczy akurat timeline niepotrzebny xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zapętlić dźwięk, to niepotrzebne jest timeline`s-wystarczy, że np: w create jakiegoś obiektu wpiszesz:

 

//tu zrobiłem poprawkę-usunąłem podkreślenie :D
sound_loop(dźwięk)

 

A na "bycie" w określonym miejscu też nie trzeba timeline`a-wystarczy step w jakimś obiekcie:

 

//jeżeli twoja muzyka (i 1-sza i 2-ga) nie są ustawione jako background music
if obiekt.x=300 && obiekt.y=360
{sound_stop (muzyka1)
sound_play(muzyka2)}

//jeżeli twoja muzyka (i 1-sza i 2-ga) są ustawione jako background music
if obiekt.x=300 && obiekt.y=360
{sound_play(muzyka2)}

 

Edit: Ups, byli szybsi... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to może nie do zapętlania dźwięku, ale na przykład do zrobienia najbanalniejszej scenki, np. wchodzisz do lokacji, a tu podchodzi koleś mówi np. cześć i odchodzi i dopiero jak zniknie z ekranu to moge sie ruszać i tak żebym jak wyszedł i wszedł zeby już drugi raz nieleciało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...