Jecht Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Witam Mógłby mi ktoś powiedziec od początku, jak tępemu co to jest/kiedy to się używa/JAK to się używa? Wiem, że takie pytania denerwują zaawansowane osoby (przynajmniej na większości forum, nie wiem jeszcze jak to jest tu :) ) dlatego wstępnie przygotowałem się mentalnie na odpowiedź (lub jej brak, nie wiem co gorsze :huh: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Timeline`ów używa się to tworzenia np: scenek, sekwencji bossowych (schematów postępowania AI) itp.. Tworzysz timeline, w "INDICATE A MOMENT (w momencie...)" (funkcja Add w timeline) wpisujesz pożądaną klatkę (np: co 60, piszesz 60). Wtedy wstawiasz akcję (np: Create Instance), a po tym ustawiasz np: klocek set the timeline position na wartość 0-i masz zapętloną akcję powtarzającą się co 60 klatek (pisałem z pamięci, więc mogły się wkraść jakieś błędy do tego opisu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jecht Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 A moglibyście podać jakiś przykład? np. taki że jak postać będzie na odpowiednim miejscu w roomie (x=ileśtam y=ileśtam) to żeby się zmieniła muzyka? Jak takie coś zrobić? Aha, i nadal nie wiem jak bym chciał to zapętlanie wykorzystać do czegokolwiek to nadal nie wiem jak np. do zapętlania dźwięku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Do stawania w odpowiednim miejscu w roomie, użyj po prostu funkcji x = <miejsce>; y = <miejsce>... Aby zapętlić dzwięk, zaznacz w jego opcjach 'Loop'... Do tych rzeczy akurat timeline niepotrzebny xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Jak chcesz zapętlić dźwięk, to niepotrzebne jest timeline`s-wystarczy, że np: w create jakiegoś obiektu wpiszesz: //tu zrobiłem poprawkę-usunąłem podkreślenie :D sound_loop(dźwięk) A na "bycie" w określonym miejscu też nie trzeba timeline`a-wystarczy step w jakimś obiekcie: //jeżeli twoja muzyka (i 1-sza i 2-ga) nie są ustawione jako background music if obiekt.x=300 && obiekt.y=360 {sound_stop (muzyka1) sound_play(muzyka2)} //jeżeli twoja muzyka (i 1-sza i 2-ga) są ustawione jako background music if obiekt.x=300 && obiekt.y=360 {sound_play(muzyka2)} Edit: Ups, byli szybsi... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jecht Opublikowano 19 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 No dobra, to może nie do zapętlania dźwięku, ale na przykład do zrobienia najbanalniejszej scenki, np. wchodzisz do lokacji, a tu podchodzi koleś mówi np. cześć i odchodzi i dopiero jak zniknie z ekranu to moge sie ruszać i tak żebym jak wyszedł i wszedł zeby już drugi raz nieleciało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się