Skocz do zawartości

drugie okno


bad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem. Chciałbym zrobić tak, jeśli moj "bohater" zderzy się z obiektem, żeby wyskoczyło 2 mniejsze okienko, ale żeby to pierwsze nie znikało. Jeśli wyskoczy to małe, żeby bohater pozostal w 1 i nie mogl sie poruszac, dopiero gdy się zakończy akcja, 2 okienko znika i bohater zaczyna od miejsca kolizji z tymże obiektem. Wiem że to troche skomplikowanie napisałem, ale może ktoś mi pomoże??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce zrobić takie coś, że jesli "bohater" zetknie się z skrzynką, pojawia się nowe okienko, w ktorym losuja sie rozne rzeczy, ta maszyne losujaca juz amm zrobiona, tylko chodzi o to okienko, żeby sie pojawilo nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, więc to tak:

 

Zrob objekt o nazwie, powiedzmy 'skrzynia', albo daj to w draw objektu skrzynia, jesli juz go masz:

 

var zm1, zm2, zm3...zm(<ile chcesz miec przedmiotow do wylosowania w skrzyni>);
zm1 = <sprite albo instance jakiegos przedmiotu, ktory ma byc wylosowany>;
zm2 = <jak wyzej>;
...
k = round(random(choose(zm1,zm2,<...>)));
if bohater.place_meeting(x,y,skrzynia)
{
draw_sprite(<jakis sprite, ktory wyglada jak okno, w ktorym maja byc wylosowane przedmioty>)
switch (k)
{
case zm1:
instance_create(<x jako miejsce w poziomie, w ktorym ma sie pojawic przedmiot w narysowanym oknie>, <y tak samo ale miejsce w pionie>, przedmiot1)
break;

case zm2:
instance_create(x <jak wyzej>, y <jak poprzednio>, przedmiot2)
break;

case...
<i tak az do czasu kiedy wypiszesz wszyskie zmienne zm>
}
if keyboard_check_pressed(vk_<jakis klawisz>)
{
instance_deactivate_object(skrzynia)
}
}

 

Powinno dzialac... Jak nie, to pisz oczywiscie xD

 

@edit: Aha i jeszcze jedno: jesli ma byc wylosowana wieksza ilosc przedmiotow, to skopiuj tyle razy ta funkcje switch ile ma byc przedmiotow, ale w x i y tych instance_create zmien tak, zeby nie nachodzily na siebie te przedmioty. W kazdej funkcji switch muszą byc jedne przyjęte x i y.

 

@edit2: I nie patrz na to, co w ptaszkach '<' i '>' xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyskakuje coś takiego:

FATAL ERROR in

action number 1

of draw event

for object skrzynia

 

COMPILATION ERROR: in code action

Error in code at line 2:

 

zm1 = object0

 

at position 6: Unexpected symbol in espression

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...