bad Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Witam, mam taki problem. Chciałbym zrobić tak, jeśli moj "bohater" zderzy się z obiektem, żeby wyskoczyło 2 mniejsze okienko, ale żeby to pierwsze nie znikało. Jeśli wyskoczy to małe, żeby bohater pozostal w 1 i nie mogl sie poruszac, dopiero gdy się zakończy akcja, 2 okienko znika i bohater zaczyna od miejsca kolizji z tymże obiektem. Wiem że to troche skomplikowanie napisałem, ale może ktoś mi pomoże?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Troszke prościej prosze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Ale co oznacza 'okienko' ?? Czy to nowy room, czy okno z wiadomoscia, czy moze view w viewie, albo room w roomie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bad Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Chce zrobić takie coś, że jesli "bohater" zetknie się z skrzynką, pojawia się nowe okienko, w ktorym losuja sie rozne rzeczy, ta maszyne losujaca juz amm zrobiona, tylko chodzi o to okienko, żeby sie pojawilo nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Ah, to trza bedzie troche popisac ;/... Daj mi troche czasu, apokaze ci jak to zrobic xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bad Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 ok, czekam;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 A, więc to tak: Zrob objekt o nazwie, powiedzmy 'skrzynia', albo daj to w draw objektu skrzynia, jesli juz go masz: var zm1, zm2, zm3...zm(<ile chcesz miec przedmiotow do wylosowania w skrzyni>); zm1 = <sprite albo instance jakiegos przedmiotu, ktory ma byc wylosowany>; zm2 = <jak wyzej>; ... k = round(random(choose(zm1,zm2,<...>))); if bohater.place_meeting(x,y,skrzynia) { draw_sprite(<jakis sprite, ktory wyglada jak okno, w ktorym maja byc wylosowane przedmioty>) switch (k) { case zm1: instance_create(<x jako miejsce w poziomie, w ktorym ma sie pojawic przedmiot w narysowanym oknie>, <y tak samo ale miejsce w pionie>, przedmiot1) break; case zm2: instance_create(x <jak wyzej>, y <jak poprzednio>, przedmiot2) break; case... <i tak az do czasu kiedy wypiszesz wszyskie zmienne zm> } if keyboard_check_pressed(vk_<jakis klawisz>) { instance_deactivate_object(skrzynia) } } Powinno dzialac... Jak nie, to pisz oczywiscie xD @edit: Aha i jeszcze jedno: jesli ma byc wylosowana wieksza ilosc przedmiotow, to skopiuj tyle razy ta funkcje switch ile ma byc przedmiotow, ale w x i y tych instance_create zmien tak, zeby nie nachodzily na siebie te przedmioty. W kazdej funkcji switch muszą byc jedne przyjęte x i y. @edit2: I nie patrz na to, co w ptaszkach '<' i '>' xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bad Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 coś mi nie wychodzi, jakieś błędy wsykakują;/ Ps ale ja juz mam zrobione losowanie obiektów, chodzilo mi tylko o to okienko pozdro;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Heh, zawsze lepiej zrobić coś na wyrost xD Jak chcesz, to powiedz jakie błędy wyskakują, to może poprawię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bad Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 wyskakuje coś takiego: FATAL ERROR in action number 1 of draw event for object skrzynia COMPILATION ERROR: in code action Error in code at line 2: zm1 = object0 at position 6: Unexpected symbol in espression Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Dobra, poprawilem tamten błąd, wystarczyło na końcu linijki var dopisać ';' xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się