Deathunt Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Mam kilka pytań dotyczączych gry którą robie: 1. Jak zrobić żeby upadek z dużej wysokości odbierał jakąś część życia. 2.Wiem jak zrobić żeby dana akcja miała miejsce dopiero po zbliżeniu się obiektu1 do obiektu2 na odpowiednią odległość. Ale nie wiem jak zrobić żeby dana akcja miała miejsce dopiero po zbliżeniu się obiektu1 do obiektu2 i naciśnięciu odpowiedniego klawisza. 3.Jak zrobić niewidzialną ścianę która sztucznie ograniczałaby ruch bohatera. 4. Jeśli mamy animacje, człowieka robiącego speeda ( http://zin.e-parkour.info/04-05/txt/03.html ), i mamy murek, to co zrobić żeby ręka tego człowieka idealnie stykała się z murkiem w chwili robienia tego triku w czasie gry. Proszę o pomoc bo sam niemoge sobie poradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 1. Domyslam sie ze to bedzie gra o parkour taka "przygodowka" ze tak powiem... Mozesz zrobic cos takiego: w create gracza: wysokosc = chodnik.y - y; //czyli obliczamy wysokosc zycie = 100; //ilosc zycia W step gracza: if wysokosc > 20 { zycie -= 10; } .....Na reszte pytan pozniej odpowiem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 3. Wystarczy zwykły murek ale w objects odznaczyć "Visable". 4. Możesz zrobić animacje jak bohater przeskakuje przez murek i dać ją przy odpowiedniej akcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 co do uszkodzen w wrazie upadku z wysokosci, dalbym ze jesli vspeed> jakas duza wartosc to hp-=20 czy cos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Tak jak obiecalem. odpowiadam na wszystkie pytania :) AD 1. co do uszkodzen w wrazie upadku z wysokosci, dalbym ze jesli vspeed> jakas duza wartosc to hp-=20 czy cos Tak jak powiedzial pablo bedzie latwiej. Zadziala to jednak gdy bedzie ustawiona grawitacja. AD 2. w Objekcie 1: if distance_to_object(object2) < 50 { if keyboard_check_pressed(jakis klawisz) { akcja jaka ma sie wykonac; } } AD 3. 3. Wystarczy zwykły murek ale w objects odznaczyć "Visable". AD 4. Jezeli masz juz animacje to w spricie zaznaczasz opcje "precision collision" czy cos takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deathunt Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Dzięki, bardzi mi pomogliście. Ale myśle że w niedługim czasie będe miał więcej pytań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się