Bartek (Kamrat) Opublikowano 2 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2004 1) Jak zrobić żeby GRACZ jak biega z bronią, to przechodnie zaczeli uciekać? 2) Jak zrobić żeby PRZECIWNIK atakował gracza jak go widzi przed sobą? (nie z tyłu :P) Coś na styl Commandosów :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 3 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 Kiedy wy się nauczycie nazywać tematy w inny sposób niż "problem"? Ja chyba zacznę dawać ostrzeżenia za coś takiego. Jeśli powstanie, przypuśćmy, 20 tematów o takiej samej nazwie, to kto będzie wiedział, który jest który? Ewidentne zaśmiecanie forum! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 3 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 Dobrze :| Już się nauczyłem. :) Mam kolejny problem. Po wciśnięciu "C" lubed kuca. Jak zrobić żeby przy jednoczesnym wciśnięciu "C" i strzałki w lewo ludek szedł w kuckach w lewo? Coś z if trzeba zrobić? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaytek Opublikowano 3 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 1) Jak zrobić żeby GRACZ jak biega z bronią, to przechodnie zaczeli uciekać? 2) Jak zrobić żeby PRZECIWNIK atakował gracza jak go widzi przed sobą? (nie z tyłu :P) Coś na styl Commandosów :P <{POST_SNAPBACK}> Odpowiem Ci po "klikowsku", bo inaczej nie umiem :) ad1: Robisz detektor wokół gracza i czynisz go niewidzialnym, a potem: Jeśli gracz weźmie broń > ustaw jakąśtam wartość na 1 Jeśli jakaśtam wartość jest 1 + przechodzień koliduje z detektorem > uciekaj przechodzeń (kierunek odwrotny do kierunku gracza) ad2: Hmmm... Musisz narysować linie i spowodować aby zawsze była przed przeciwnikiem. Jeśli gracz koliduje z linia > atak Można to też zrobić za pomocą kierunków, czyli jeśli gracz jest ileśtam pixeli od przeciwnik + mają przeciwny kierunek > atak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 3 Października 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 Co do wykrywalnosci dystansu, to najłatwiejszym sposobem jest dać ludkom w step pomiar odległości do gracza np poprzez distance_to_point(x,y,x2,y2); I dac pomiar w warunek. Jednak nie jest to zbyt wydajne rozwiazanie, dlatego tez najlepsze bedzie tutaj rozwiazanie jakie uzywaja klikowcy. :) Stworz duzy obiekt kolo, ktory podaza za graczem i zrob go niewiedzialny. Teraz temu kolu daj zdarzenie kolizji z ludkami, w tym zdarzeniu potem dajesz oczekiwana akcje. W eventach kolizyjnych dziala dodatkowa zmienna o nazwie other, ktora oznacza obiekt kolizyjny. Uzywa sie go jak zwyklego obiektu czy id, np other.direction = point_direction(other.x,other.y,nazwa_gracza.x,nazwa_gracza.y); if ( keyboard_check( ord('C') ) ) { if ( keyobard_check( vk_left ) ) { //tutaj akcja chodzenia kucając w lewo } else if ( keyboard_check( vk_right ) ) { //analogicznie jak powyzej, tylko w prawo } } KayteK: Czemu nie sprobujesz cos stworzyc w GM'ie? To nie jest wcale takie trudne. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaytek Opublikowano 3 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 OT: A, bo nie znalazłem żadnego polskiego kursu GML'a, a "klocki" mają mniejsze możliwości niż TGF, tworzenie obiektu jest niewygodne, podobnie jak tworzenie planszy... Wystarczy? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 4 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2004 Dobra wysyp kolejnych pytań ;) 1) Czy w GM6 da się już włączyć Anti-Aliasing (czy jak to tam)? 2) Khm... Dobre & darmowe programy muzyczne - jakie są i gdzie są!! To wszystko :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się