Skocz do zawartości

Zablokowane Losowe robienie itemów.


Marrac

Rekomendowane odpowiedzi

if monster_kill <albo jakaś zmienna> == true <która uaktywnia się na true jeśli dany potwór jest zabity>
{
loot =  random(3);
if loot == 1
{
instance_create(<współrzędne gdzie ma wypaść przedmiot jeśli ma wylecieć na mapkę>, <nazwa itemu>);
}
else
{
if loot == 2
{
instance_create(<tak jak wyżej>, <nazwa drugiego itemu>);
}
else
{
if loot == 3
{
instance_create(<to samo>, <nazwa trzeciego itemu>);
}
}
}
}

 

jeśli chcesz zrobić tak, żeby było ala tibia, że loot pokazuje się w okienkach, to musisz dać na przykład

 

draw_sprite(<okienko_spr>,-1,x(najlepiej view),y(też view))

 

i w spricie narysować tak aby były tam mniejsze okienka, które by pomieściły te itemy i kiedy monster_kill ma true i np. klikniesz na jego cialo to wtedy dodajesz ten poprzedni kod w draw wraz z tym drugim dodając go w pierwszej linijce (przed loot=random(x) i później w namiarach x i y create instance dajesz tak, żeby ten instance pojawił się w spricie <okienko_sprite> (to musisz już dopasować dokładnie namiary x i y względem viewa i okienka i pamietaj żeby dać kod z instancem itemu PO kodzie z rysowaniem okienka i ustawić w namiarach, żeby instance'y itemów nie nachodziły na siebie (np. do x dodaj 32, 64, 96...)

 

Mam nadzieję, że pomogłem xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loot =  random(3);
if loot == 1
{
instance_create(<współrzędne gdzie ma wypaść przedmiot jeśli ma wylecieć na mapkę>, <nazwa itemu>);
}

 

Takie coś nie zadziała bo samo random losuje tak ze moze ci wypasc 1,52 i masz pupe :P zasimast

loot =  random(3);

daj

loot =  round(random(3));

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...