Marrac Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Mam problem z "lootowaniem" czyli wypadaniu losowych przedmiotów z potworka.Niewiem jak zapisać kod żeby z potworka leciały np. 3 itemy ale losowo.Czekam na odpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 if monster_kill <albo jakaś zmienna> == true <która uaktywnia się na true jeśli dany potwór jest zabity> { loot = random(3); if loot == 1 { instance_create(<współrzędne gdzie ma wypaść przedmiot jeśli ma wylecieć na mapkę>, <nazwa itemu>); } else { if loot == 2 { instance_create(<tak jak wyżej>, <nazwa drugiego itemu>); } else { if loot == 3 { instance_create(<to samo>, <nazwa trzeciego itemu>); } } } } jeśli chcesz zrobić tak, żeby było ala tibia, że loot pokazuje się w okienkach, to musisz dać na przykład draw_sprite(<okienko_spr>,-1,x(najlepiej view),y(też view)) i w spricie narysować tak aby były tam mniejsze okienka, które by pomieściły te itemy i kiedy monster_kill ma true i np. klikniesz na jego cialo to wtedy dodajesz ten poprzedni kod w draw wraz z tym drugim dodając go w pierwszej linijce (przed loot=random(x) i później w namiarach x i y create instance dajesz tak, żeby ten instance pojawił się w spricie <okienko_sprite> (to musisz już dopasować dokładnie namiary x i y względem viewa i okienka i pamietaj żeby dać kod z instancem itemu PO kodzie z rysowaniem okienka i ustawić w namiarach, żeby instance'y itemów nie nachodziły na siebie (np. do x dodaj 32, 64, 96...) Mam nadzieję, że pomogłem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 loot = random(3); if loot == 1 { instance_create(<współrzędne gdzie ma wypaść przedmiot jeśli ma wylecieć na mapkę>, <nazwa itemu>); } Takie coś nie zadziała bo samo random losuje tak ze moze ci wypasc 1,52 i masz pupe :P zasimast loot = random(3); daj loot = round(random(3)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 choose(item1, item2, item3); w Create itemu ustaw opcje co do wypadania za mapkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrac Opublikowano 30 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Ok dzięki wszystkim pomogliście mi ;) Temat można zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi